Ziekenhuis St Jansdal met vestigingen in Harderwijk (foto) en Lelystad, begint op social media een campagne tegen (verbale) agressie in het ziekenhuis
Volledig scherm
PREMIUM
Ziekenhuis St Jansdal met vestigingen in Harderwijk (foto) en Lelystad, begint op social media een campagne tegen (verbale) agressie in het ziekenhuis © Ruben Schipper / St Jansdal

Doe normaal! Verpleegkundige Herma Staal heeft genoeg van coronafrustratie patiënten

‘Je flikt het niet om mijn behandeling uit te stellen’. Dergelijke intimiderende geluiden zijn voor verpleegkundige Herma Staal van ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk inmiddels dagelijkse kost. ,,En dat is dan nog een nette reactie’’, verzucht de assistent polikliniek anesthesie en pijnbestrijding.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.