Volledig scherm
PREMIUM
Erik Bouwknegt: nieuwe goederen in oude dozen. © Henri van der Beek

Stentor-verslaggeefster Phaedra Werkhoven koopt niet meer online. Bewust. Maar makkelijk vindt ze het niet

videoWe doen massaal onze inkopen op internet. Waarom naar een winkel gaan, als het gemak van online bestellen zo groot is? Maar er is een keerzijde. De vele pakjes die worden teruggestuurd zijn vaak onverkoopbaar en zorgen voor een nieuwe afvalberg. Verslaggever Phaedra Werkhoven, die zelf een grote onlineklant was, duikt in de wereld van het nieuwe kopen en komt tot een verrassende conclusie.

Er was een tijd, nog niet zo heel lang geleden, dat mijn huis een distributiecentrum was. Als hoofdredacteur van een fashionmagazine vond ik het toen compleet gerechtvaardigd designerkleding over te laten komen uit Londen en de Verenigde Staten en ook dat het volstrekt normaal was dat ik een grootafnemer was bij De Bijenkorf online. Want ja, druk druk druk en geen tijd om te shoppen.

Als het niet paste of tegenviel, stuurde ik het gewoon weer terug. Pakjes kwamen en gingen, zo veel dat mijn gezin er gestoord van werd. Inmiddels denk ik daar wel anders over.

Wat vind jij?

Onze opinie-redactie wil graag weten wat jij van dit onderwerp vindt. Gewoon lekker je online mandje blijven vullen, of moeten kopers maar ook verkopers iets doen aan de groeiende distributieberg aan gedumpte spullen? 

Mail je reactie naar onze opinieredacteur,  vermeld wel je naam en je woonplaats in de mail.