Ina Duursema, voorzitter van de Stichting Huurdersbelangen Salland voor De Tellegen: „Wij denken dat dit een zeer geschikte locatie is voor huurwoningen. Als je daar vooral bouwt voor senioren en lage middeninkomens, breng je de doorstroming op gang.”
Volledig scherm
PREMIUM
Ina Duursema, voorzitter van de Stichting Huurdersbelangen Salland voor De Tellegen: „Wij denken dat dit een zeer geschikte locatie is voor huurwoningen. Als je daar vooral bouwt voor senioren en lage middeninkomens, breng je de doorstroming op gang.” © Ronald Hissink

Ina Duursema van Huurdersvereniging Salland: ‘Ontwikkel Tellegen voor Wijhenaren, niet voor mensen met portemonnee’

Ontwikkelaars bouwplannen laten maken voor De Tellegen in Wijhe is een heel slecht plan. Dat vindt de Huurdersvereniging Salland (HVS). Voorzitter Ina Duursema: „Dit is een locatie met een gouden randje. Deze plek moet je niet aan beleggers gunnen die er onbetaalbare woningen bouwen voor niet-Sallanders.”

  1. Kermis enige onderdeel van Olsterfeest dat wel doorgaat: ‘Nu gebeurt er gelukkig nog iets’
    PREMIUM

    Kermis enige onderdeel van Olster­feest dat wel doorgaat: ‘Nu gebeurt er gelukkig nog iets’

    Het is nog steeds niet als andere jaren, maar inwoners van Olst krijgen dit jaar toch een vleugje mee van het Olsterfeest. De kermis is, ook dit jaar, het enige onderdeel dat wel door gaat. Er mogen maximaal honderd personen tegelijk de kermis op. Kinderen onder de achttien jaar krijgen een polsbandje zodat ze met zijn tweeën tegelijk in een attractie kunnen. „De rest van onze energie steken we in volgend jaar.”
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Salland