Ab Visser (r) en Oscar Langeland strijden voor verkeersveiligheid in Olst. Als het aan het duo ligt, komt de tunnel bij de Ter Stegestraat er niet.
Volledig scherm
PREMIUM
Ab Visser (r) en Oscar Langeland strijden voor verkeersveiligheid in Olst. Als het aan het duo ligt, komt de tunnel bij de Ter Stegestraat er niet. © Gerard Vrakking

Kan fietstunnel in Olst nog worden tegengehouden? Bewoners: ‘Desnoods door tot de Raad van State’

Dat er in het verlengde van de Ter Stegestraat in Olst een fietstunnel komt, is voor een aantal Olstenaren nog geen uitgemaakt zaak. Oscar Langeland en Ab Visser komen in actie en gaan desnoods tot aan de Raad van State. Ze maken het hun plaatsgenoten gemakkelijk om ook in het geweer te komen, door voor iedereen een kant-en-klaar bezwaar klaar te hebben liggen.

  1. Vooral Zwolle, maar ook binnensteden Apeldoorn en Harderwijk voelen corona, kleinere plaatsen doen het juist goed. ‘Crisis pakt niet voor iedereen slecht uit’
    PREMIUM

    Vooral Zwolle, maar ook binnenste­den Apeldoorn en Harderwijk voelen corona, kleinere plaatsen doen het juist goed. ‘Crisis pakt niet voor iedereen slecht uit’

    Minder bezoekers, lagere omzet en meer leegstand. Zwolle werd woensdag in één adem genoemd met binnensteden Arnhem, Den Bosch, Enschede of Maastricht. Nu niet positief, maar als één van de tien (binnen)steden waar de gevolgen van corona het grootst zijn. Epe, Ommen en Lochem scoren in het onderzoek juist goed. ,,Kleinere plaatsen voelen het gemis van toeristen en andere bezoekers van buiten veel minder.”

Salland