Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Wij geven 100.000 Star Wars Magazines weg! Klik hier en reserveer. 

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

U ontvangt binnen 10 werkdagen na de verwerking een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstmail. In de email staat vermeld hoe u zich digitaal kunt registreren en wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van de Stentor, waaronder de digitale krant op uw computer, tablet en smartphone. Van maandag tot en met vrijdag staat de digitale krant vanaf 6 uur en op zaterdag vanaf 7 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bekijk de actuele mogelijkheden via destentor.nl/abonneren of neem tijdens kantooruren contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088-0139960.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. De Stentor controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan tijdens kantooruren de Klantenservice via 088-0139960. U ontvangt een bevestiging.

Zie onze leveringsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Stentor heeft 12 regio-edities.  Met de Stentor bent u op de hoogte van al het nieuws: het wereldnieuws, het landelijk nieuws en alles wat in uw eigen buurt gebeurt.

  • Achterhoek
  • Apeldoorn
  • Deventer
  • Epe & Vaassen
  • Kampen & Flevoland
  • Kop van Overijssel
  • Noord Veluwe
  • Salland
  • Vechtdal
  • West Veluwe
  • Zutphen
  • Zwolle


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bel dan even de Klantenservice via 088-0139960. Van maandag tot en met vrijdag zitten we tijdens kantooruren van 8.00-17.00 uur voor u klaar. Op basis van uw postcode kunnen wij u precies vertellen welke editie van de Stentor u ontvangt op uw adres. Via de digitale krant heeft u beschikking tot alle edities van de Stentor.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Algemeen, redactie, dS Club en meer…

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een actueel overzicht van speciale abonnee-acties vindt u op de dS Actie pagina.

In de de Stentor Webwinkel vindt u boeken, dvd’s, tickets en reizen die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van de Stentor. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook dS club.

Topics, vanaf nu bij uw abonnement!

U krijgt met Topics niet alleen toegang tot alle artikelen uit álle regionale edities van uw eigen krant, maar ook tot alle verhalen uit de Volkskrant, Trouw, Het Parool, AD en een groot aantal andere regionale kranten.   

Via Topics kunt u eenvoudig alles lezen over mensen of onderwerpen die u interesseren. Stel zelf lijsten samen over bijvoorbeeld uw favoriete acteurs of sporters, over de regio waar u bent opgegroeid, maar niet meer woont, over politiek, cultuur of eten en drinken. Volg wat andere kranten over deze onderwerpen schrijven of laat u verrassen door de aanbevelingen van de Topics-redactie. Meer informatie? www.topics.nl


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

dS Club biedt unieke activiteiten in en buiten uw regio, aantrekkelijke winacties en leuke voordelen speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf in de regio waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met de dS club bieden wij u die kans.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

U vindt onze incassodata onderaan bij de abonnementstarieven.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om de Gelderlander toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u korting op uw abonnementstarief per afschrijving. Klik hier voor de abonnementstarieven.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

Uw bezorgmelding kunt u eenvoudig online doorgeven. Klik hier om uw bezorgmelding door te geven of bel ons op 088-0561560. Wij verzoeken u elke bezorgklacht aan ons te melden, zodat wij actie kunnen ondernemen naar aanleiding van uw melding en onze service kunnen verbeteren. De Stentor wordt op maandag tot en met vrijdag voor 07.00 uur bezorgd en zaterdags voor 07.30 uur.

Wij bieden u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone. De digitale krant staat van maandag tot en met vrijdag vanaf 6.00 uur en 's zaterdags vanaf 7.00 uur ’s ochtends al voor u klaar.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u helemaal geen krant ontvangen, dan wordt de proefperiode met een dag verlengd. Heeft uw klacht betrekking op de zaterdagkrant dan ontvangt u een e-mail met directe toegang tot de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten. Meld uw klacht via 088-0561560 of via het webformulier. Wij bieden u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten de volgende dag ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Wij verzoeken u elke bezorgklacht aan ons te melden, zodat wij actie kunnen ondernemen naar aanleiding van uw klacht.

Met een Persgroep profiel heeft u altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag tot en met vrijdag vanaf 6.00 uur en op zaterdag om 7.00 uur al voor u klaar.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging zo spoedig mogelijk te verbeteren en nemen wij telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

U krijgt direct toegang tot de digitale krant, klik hier om de krant te lezen. 

U kunt tijdens kantooruren altijd contact opnemen met onze Bezorgservice 088-0561560. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maandag tot en met vrijdag: U ontvangt restitutie en u kunt de krant lezen via de digitale krant. Restitutie vindt plaats indien u de krant niet voor 12 uur alsnog ontvangt. Bij een proefabonnement verlengen wij uw abonnementsperiode met één bezorgdag. Bovendien bieden wij u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone.

Zaterdag: U ontvangt binnen 30 minuten een e-mail met directe toegang tot de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u (op doordeweekse dagen) geen krant ontvangen voor 12.00 uur, dan wordt het abonnementsgeld in mindering gebracht op uw volgende factuur. Echter, in verband met de tijd die nodig is tussen selectie van gegevens en verwerking van acceptgiro’s en automatische incasso’s, is het mogelijk dat de verrekening een betaalperiode later verwerkt wordt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses dat u uw krant vandaag niet of niet op tijd in uw brievenbus heeft ontvangen. Vanwege een structureel bezorgerstekort heeft de Stentor er al sinds 2012 voor gekozen om meer bezorgers in te zetten op de reguliere bezorging in plaats van hen te verdelen over de reguliere bezorging en nabezorging. Hierdoor zijn er minder bezorgmeldingen in het geheel en heeft u dagelijks méér garantie op een correcte bezorging van uw krant.

Wij bezorgen niet meer na en bieden u een alternatief. Maandag t/m vrijdag: U ontvangt restitutie en u kunt de krant lezen via de digitale krant. Restitutie vindt plaats indien u de krant niet voor 12 uur alsnog ontvangt. Bij een proefabonnement verlengen wij uw abonnementsperiode met één bezorgdag. Bovendien bieden wij u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone. Bij geen bezorging op zaterdag ontvangt u binnen 30 minuten een e-mail met directe toegang tot de digitale krant (staat op zaterdag vanaf 7 uur online).Tevens ontvangt u een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten (zolang de voorraad strekt).


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De verzending van een e-mail met persoonlijke tegoedbon kan ca.30 minuten duren. Daarnaast kan het zijn dat de e-mail in uw spam terecht is gekomen. Is dit niet het geval neem dan contact met ons op, telefonisch of via e-mail (met daarin uw volledige gegevens). U ontvangt daarna een e-mail met hierin een link naar de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor de krant van vandaag.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De verzending geschiedt automatisch. Op de achtergrond vinden eerst diverse checks plaats. Helaas kunnen we dit proces niet versnellen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op dit moment zijn we bezig met een test, waarbij we deze optie inzetten voor de zaterdagen. Het blijkt dat abonnees de krant op deze dag het meest missen. Afhankelijk van de resultaten wordt dit eventueel ook ingevoerd voor de doordeweekse dagen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op dit moment is dat de enige werkwijze waarop u de bon kunt verzilveren bij één van onze verkooppunten. De bon is alleen geldig op de datum die op de bon afgedrukt staat.

De bon is eenmalig geldig. Misbruik van de bon (dupliceren) kan leiden tot extra facturatie achteraf. De bon is persoonlijk en alleen op de aangegeven datum in te wisselen bij één van onze verkooppunten. Het meerdere malen verzilveren van de bon op naam van (fictief) abonnee Pieters, kan leiden tot facturatie richting abonnee Pieters. Ga dus zorgvuldig om met uw persoonlijke tegoedbon!


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het is mogelijk om een editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw dagblad een dag later ontvangt en u extra portokosten betaalt van €0,69 per krant. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze opties dan is uw abonnementsprijs hoger dan het reguliere tarief. Digitaal zijn alle regionale edities voor u beschikbaar.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088-0139960.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vakantieservice

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal de Stentor digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de Stentor vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. Gaat u op vakantie buiten het verspreidingsgebied van de Stentor? Dan kunnen wij u de krant ook per post toesturen.U dient dan rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak familie of vrienden blij met uw krant. Door tijdens uw vakantie de Stentor te laten bezorgen op hun adres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen!


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Gelderland, Noord-Brabant en Zeeland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt. Met deze vakantiebonnen kunt u de Gelderlander, de Stentor, Tubantia, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, BN DeStem of PZC afhalen. U krijgt dan de krant mee die in dat gebied wordt verspreid.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice?

Geef de vakantieperiode uiterlijk 1 week (2 weken voor vakantiebonnen) voor de ingang van de vakantieperiode aan ons door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

Controleer of u bent ingelogd en of u uw abonneenummer heeft gekoppeld aan uw profiel. U kunt uw abonneenummer na inloggen invullen via destentor.nl/inloggen
Klik op de button ‘Abonnement’ bovenaan om uw abonneenummer te koppelen.

Lukt het nog steeds niet? Kijk dan naar onze informatie over digitale producten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lees De Stentor waar u ook ter wereld bent. Met uw abonnement* heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van De Stentor, waaronder de digitale krant op pc/laptop, tablet en smartphone.

Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze. Ga daarvoor naar DeStentor.nl en klik op ‘Digitale krant’ of download de app en log in. Hieronder vindt u alle apps op een rij.
 

Apple iTunes
1. DeStentor krant,  digitale kranten app
2. DeStentor nieuws, gratis nieuws app
 

Android
1. DeStentor krant, digitale kranten app
2. DeStentor nieuws, gratis nieuws app
 

Windows 
Voor Windows zijn er op dit moment geen apps beschikbaar

* Met uitzondering van een papieren zaterdagabonnement zonder digitaal lezen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Mijn profiel

  1. Ga naar destentor.nl/inloggen
  2. Log, indien nodig, in.
  3. U kunt zich op het eerste scherm (onderaan) in- en uitschrijven voor alle Stentor-nieuwsbrieven. Dat doet u door het schuifje naast een nieuwsbrief om te zetten (door er op te klikken).
  4. Wanneer het schuifje naast een nieuwsbrief groen is, bent u ingeschreven. Een grijs schuifje betekent dat u bent uitgeschreven.

U heeft altijd de mogelijkheid om u via de toegezonden email zich af te melden. Klik onderaan in de email op ‘Afmelden’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u voortaan met een ander e-mailadres inloggen? U wijzigt het e-mailadres voor uw Stentor-profiel als volgt:

  1. Ga naar destentor.nl/inloggen
  2. Log, indien nodig, in.
  3. Klik op ‘e-mailadres’
  4. Geef een aanvullend e-mailadres op.
  5. U kunt inloggen met alle e-mailadressen in uw profiel om de digitale krant te lezen. Alleen met het primaire e-mailadres kunt u gebruik maken van de servicepagina’s.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar destentor.nl/inloggen
  2. Log, indien nodig, in.
  3. Klik op ‘wachtwoord wijzigen’.
  4. Vul uw huidig wachtwoord in en geef een nieuw wachtwoord op.
  5. Klik op ‘wijzig wachtwoord’.

Als u uw wachtwoord van uw Stentor profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogprofielen van de Persgroep kranten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar www.destentor.nl/registreren
  2. Maak een profiel aan met Facebook of met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.
     
U heeft al eerder een Stentor-profiel aangemaakt
  1. U kunt met uw e-mailadres inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.
  2. Let op: de link die u via email ontvangt in uw e-mailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via www.destentor.nl/service   
     
Inloggen zonder eerder aangemaakt profiel

Bekijk de instructievideo.

  1. Klik hier om zelf een wachtwoord aan te vragen op de pagina ‘Stel een nieuw wachtwoord in’. U ontvangt een email met hierin een link met de melding ‘stel mijn wachtwoord in’ in uw e-mailbox. Klik op ‘Stel mijn wachtwoord in’.
  2. Na te klikken op stel mijn wachtwoord in kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen en op wijziging wachtwoord klikken. U kunt nu gaan inloggen met uw nieuwe wachtwoord en de digitale producten lezen via bd.nl/inloggen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via www.destentor.nl/service
     
Wij hebben geen e-mailadres van u ontvangen
  1. U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via destentor.nl/registreren door uw e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt een email om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze email. U kunt daarna inloggen via destentor.nl/inloggen Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstmail of brief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld.
  2. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via www.destentor.nl/service
     

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt zelf een nieuw wachtwoord instellen, als volgt:

  1. Ga naar destentor.nl/wachtwoordvergeten
  2. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’

U ontvangt binnen een minuut een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u onlangs een nieuwe abonnement afgesloten dat hebben wij voor u al uw abonneenummer gekoppeld aan uw profiel. Bij het afsluiten van een abonnement ontvangt u binnen 48 uur een activatiemail. Door op de activatielink in de mail te klikken kunt u direct gebruik maken van alle online producten en diensten. Heeft u geen mail ontvangen? Controleer dan eerst of de mail niet per ongeluk in uw spambox/ongewenste items terecht is gekomen.

Heeft u een geruimere tijd een abonnement en wilt u voor het eerst gebruik maken van onze digitale producten? Dan is het mogelijk dat u eerst nog uw abonneenummer moet koppelen aan uw Profiel.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. Uw abonneenummer wordt altijd vermeld bij elke automatische incasso afschrijving van uw abonnementsgeld en kunt u vinden op uw bankafschrift of via internetbankieren.

Als uw abonneenummer reeds gekoppeld is aan uw profiel, vindt u uw abonneenummer ook terug in uw profiel:

  1. Ga naar www.destentor.nl
  2. Klik rechtsboven op het poppetje / mannetje (naast ‘Abonneren’) en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Na succesvol inloggen wordt u teruggestuurd naar
    www.destentor.nl
  3. Klik wederom op het poppetje / mannetje rechtsboven op de homepage. U wordt nu doorgestuurd naar uw profielpagina.
  4. Klik onder uw naam op ‘Abonnement’. Hier vindt u uw abonneenummer.
  5. Klik op ‘Koppel abonnement’ en vul uw abonneenummer en postcode in.
  6. Klik op de knop ‘Abonnement koppelen’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Persgroep profiel

Met een Persgroep profiel kunt u eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u een profiel heeft bij meerdere Persgroep krantmerken, zijn deze profielen samengevoegd. Uw wachtwoord is persoonlijk en wordt bij ons versleuteld (beveiligd) opgeslagen. Hierdoor kunnen wij niet zien wat uw wachtwoord is. Na het samenvoegen van uw profielen vragen wij u daarom om een nieuw wachtwoord in te voeren dat geldt voor uw Persgroep profiel. Meer informatie over ons privacystatement.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep profiel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Met slechts één gebruikersnaam (uw emailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep-kranten inloggen. Meer informatie


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor het Persgroep profiel gelden onze accountvoorwaarden. Daarnaast is ons privacy statement van toepassing.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de overgang van uw Stentor-profiel naar een Persgroep profiel blijft u ingelogd. Wel adviseren wij u uw wachtwoord alvast in te stellen zodat u bij opnieuw inloggen geen hinder ondervindt. Eenmaal ingelogd bij een van onze kranten, hebt u ook direct toegang bij online bezoek aan onze andere krantenmerken. Meer informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Indien u wenst kunt u met uw Persgroep profiel eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant op tablet, smartphone of PC

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een Wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

Wij bieden alleen digitale abonnementen met een Nederlands rekeningnummer.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om het nieuws of de krant te kunnen lezen op uw tablet en/of smartphone moet de app op uw toestel geïnstalleerd worden. Dit kun u doen door de volgende stappen te ondernemen.

  1. Open de App-Store of de Google Play Store.
  2. Zoek op ‘ De Stentor’. Er is een nieuws app en een Digitale Krant app. De app voor de krant heet ‘De Stentor Krant’. (ook herkenbaar aan het woord ‘krant’ door het logo)
  3. Download de app naar keuze door te tikken op ‘Download’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

iPhone/iPad

Handmatig:

  1. Open de app.
  2. Ga naar ‘mijn kranten’ in de navigatie onderaan
  3. Klik op ‘bewerken’
  4. Selecteer de kranten die u wilt verwijderen door er op te klikken
  5. Duw nadien op het vuilnisbakicoon,

Automatisch:

  1. Ga naar ‘mijn kranten’
  2. Klik bovenaan rechts op het vuilbak icoontje met pijlen
  3. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

Een open slotje naast de krant bovenaan, wil zeggen dat de krant wordt verwijderd bij automatische verwijderen (na het aantal dagen dat u zelf gekozen heeft).

Android

Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

Handmatig:

  1. Ga naar ‘mijn publicaties’
  2. Kies in het menu rechts bovenaan op ‘selecteren’ of op ‘alles selecteren’
  3. Dan verschijnt het vuilnisbakicoon rechts bovenaan
  4. Klik daarop

Automatisch:

Bepaal bij ‘service’ zelf wanneer u publicaties automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1 dag, na 3 dagen, na 7 dagen, na 2 weken of na 1 maand.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de nieuwssite:

  1. Ga naar www.destentor.nl  
  2. Klik op ‘Digitale krant’ rechts bovenaan de pagina.
  3. Log in met uw profielgegevens.

Rechtstreeks:

  1. Ga naar www.destentor.nl/krant  
  2. Log in met uw profielgegeven


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Open de De Stentor Digitale Krant-app.
  2. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Inloggen als abonnee’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit inlogscherm door in de navigatiebalk onderaan op ‘Kiosk’ te tikken. Tik op de voorpagina om de krant te downloaden.
  6. U kunt alle artikels en foto’s afzonderlijk bekijken en lezen in tekstversie of de gehele krant in pdf versie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe dit precies in z’n werk gaat. Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de app ‘De Stentor Krant’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes en selecteer ‘Instellingen’.
  3. Tik op ‘Uw abonnementsgegevens’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Tik op de back-toets om terug te gaan naar de krant. Tik op de krant om deze te downloaden.
  6. U kunt alle artikels en foto’s afzonderlijk bekijken en lezen in tekstversie of de gehele krant in pdf versie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op uw PC/laptop kunt u artikelen vanuit de digitale krant printen en opslaan, als volgt:

TEKSTWEERGAVE

  1. Open de digitale krant.
  2. Open het artikel dat u wilt uitprinten/opslaan als tekstbestand door op het artikel te klikken.
  3. Via de knop ‘Print’ kunt u het artikel als tekstweergave printen

 

OPSLAAN / PRINTEN ALS KRANTENARTIKEL

  1. Klik in het rechtermenu op de ‘PRINTER’, Selecteer de voorkeurspagina (maximaal 2 pagina’s) en klik op ‘AFDRUKKEN / OPSLAAN’
  2. Ook is het mogelijk om via het ‘SCHAARTJE’ een uitsnede te maken en deze te printen en/of op te slaan

Op uw iPad/iPhone kunt u artikelen vanuit de digitale krant opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Tik op het artikel om het artikel als tekstbestand te openen.
  3. Klik op het sterretje rechtsboven om het artikel op te slaan onder ‘Bladwijzers’ binnen de app.
  4. Tik op het vierkantje met het pijltje rechtsboven om het artikel te bewaren in een notitie, door te sturen via een e-mail of te delen op Facebook.

Als uw iPad/iPhone verbonden is met een printer, kunt u artikelen uitprinten, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Tik op het artikel om het artikel als tekstbestand te openen.

Tik op het vierkantje met het pijltje rechtsboven om het artikel uit te printen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant kunt u op uw pc, laptop  tot 2 jaar teruglezen in het archief.
Via de app tot 2 weken te downloaden.

Met de inloggegevens van uw profiel kunt u zich op vijf apparaten tegelijk inloggen en de krant downloaden.

Als de krant volledig en zonder onderbreking is gedownload, is de krant daarna ook offline te lezen.

De volledige krant kunt u niet opslaan in PDF-formaat. Wel kunt u de artikelen in PDF-formaat opslaan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een kruiswoordpuzzel invullen vanuit de digitale krant via uw PC, tablet of smartphone is niet mogelijk. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel op een printer is aangesloten.

Wij hebben speciaal voor onze puzzelaars een puzzel website, daar heeft u de mogelijkheid om uw antwoord online door te geven. Ga hiervoor naar destentor.nl/puzzels.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant is niet regio gebonden, u heeft digitale toegang tot alle regio-edities van de Stentor. U kunt als volgt uw editie wijzigen; ‘Kies uw editie’ links bovenaan in de applicatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Momenteel ondersteunen wij de volgende besturingssystemen:

  1. Windows 8.1 (tablets en PC’s)
  2. Android (tablets en smartphones) vanaf Android 4.1 Jelly Bean.
  3. iOS (tablets en smartphones) vanaf iOS 8.0.
  4. Windows 10 (tablets. Op Windows-phones wordt de app niet ondersteund)
  5. Er zijn géén nieuwe windows applicaties voorzien voorlopig, alleen ios en android. De bestaande windows applicaties blijven wel bestaan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd.

U kunt de krant automatisch laten downloaden zodra de nieuwe krant beschikbaar is. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.
  2. Tik op ‘Algemeen’.
  3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’.
  4. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.
  5. Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de Stentor digitale krant-app in.

Android:

  1. Open de Stentor digitale krant-app.
  2. Ga naar ‘Instellingen’.
    Tik op ‘Automatisch downloaden’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het slotje dat onder ‘Mijn kranten’ boven de digitale krant staat, betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden die de vernieuwde kranten-app van De Stentor heeft.

Editie kiezen
Swipe door de voorpagina’s vanaf op het openingsscherm om de verschillende edities te bekijken. Tik eenmaal om een editie te openen.

Navigeren
Tik op het driehoekje onderin of rechtsboven op het overzichtsicoon om snel alle pagina’s van de kranten te bekijken.

Bladeren
Swipe om door de krantenpagina’s te bladeren. Tik eenmaal op een artikel om het te openen.

Inzoomen
Zoom in door twee keer op een artikel te tikken of door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Navigeren
Swipe of scroll om door een artikel te navigeren. Tik tweemaal op het artikel om een artikeloverzicht te tonen.

Foto’s bekijken
Sommige artikelen bevatten meerdere foto’s. Tik eenmaal op een foto om deze op groot formaat te bekijken. Swipe om de andere foto’s te bekijken.

Delen
Deel een artikel met andere abonnees via mail of social media. Tik op het deel-icoon in de rechterbovenhoek en kies hoe u het artikel wilt delen.

Bewaren
Plaats een bladwijzer bij een artikel, zodat dit artikel beschikbaar blijft. Tik op het sterretje in de rechterbovenhoek. U vindt het artikel bij ‘Bladwijzers’ op het openingsscherm.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Vooralsnog kan er één nieuwsprofiel worden samengesteld op Topics per abonnement. Wel kunnen alle gezinsleden met de inloggegevens van uw Persgroep-profiel op hun eigen toestel inloggen op Topics.

Gezinsleden kunnen geen eigen nieuwsprofiel aanmaken op Topics, dit is alleen mogelijk door een tweede abonnement te nemen met een ander mailadres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is niet apart verkrijgbaar maar is een extra service bij een krantenabonnement.

Wilt u Topics uitproberen, neem dan een voordelig proefabonnement via www.topics.nl


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de knop ‘Lees later’ boven de kop van het geopende artikel.

U kunt de artikelen delen via Facebook, Twitter en mail via de daarvoor bestemde knoppen onder elk geopend artikel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen op computer, laptop via de website.

Voor tablet en smartphone gebruikers is een een app beschikbaar. U vindt de app in de App-Store voor iPad/iPhone, in de Google Play Store voor Android.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is een nieuw online (nieuws)platform. Met Topics kunt u eenvoudig alles lezen over die onderwerpen die u het meest interesseren. Stel zelf uw persoonlijke playlists samen of wordt verrast door aanbevelingen van de redactie.

  • Exclusieve service voor abonnees
  • Maak persoonlijke playlists van uw favoriete onderwerpen
  • Of laat u inspireren door verrassende thema's
  • Altijd en overal beschikbaar op mobiel, tablet en laptop
     

Alles uit de 13 beste dagbladen.
15.000 artikelen per week, het werk van 2.000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics is gratis voor de abonnees* van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Trouw, de Volkskrant, Het AD, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BNDeStem.

* U heeft toegang met een Compleet, Weekend+, Zaterdag+ of Digitaal abonnement. U heeft geen toegang met dagpassen, losse verkoop, abonnementen die via de app-stores verkocht worden, of een zaterdagabonnement zonder digitale toegang.

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant van De Stentor. U wordt meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.
 

Bent u nog niet geregistreerd?

  1. Ga naar www.destentor.nl/registreer
  2. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.
     

Succesvol ingelogd? Ontdek Topics!

  1. U kiest de thema’s die u interesseren en selecteert uw ‘Topics’ via de knoppen ‘Ontdek’ en/of ‘Zoek’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Al uw Topics vindt u op rij onder de knop ‘Mijn topics’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  3. Het laatste nieuws van alle Topics die u volgt vindt u onder de knop ‘Mijn nieuws’ aan de in het menu aan linkerkant van uw scherm.
  4. Ontdek de ‘Must reads’ van de redactie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van de Persgroep terug op Topics. In totaal krijgt u toegang tot 15.000 artikelen per week, het werk van 2000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics omvat de volgende titels:

  • De Volkskrant
  • AD
  • Trouw
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • Brabants Dagblad
  • BN de Stem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • PZC
  • Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Krijg ik ook breaking news?
Breaking news op de websites van de deelnemende titels verschijnt op Topics onder de header ‘Nu belangrijk’.

Kan Topics op basis van mijn interesses artikelen aanbevelen?
Topics stelt het nieuws op maat voor u samen en suggereert nieuwe topics op basis van de topics die u volgt en de krant die u leest.

Kan ik ook magazines lezen?
Op dit moment biedt Topics de print- en online artikelen uit de krant en de bijlagen van 6 krantentitels.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.