Volledig scherm
Fans van Friends betaalden 12,50 euro om de special te zien. © PR

Friends-fans voelen zich bekocht na jubileumspecial: ‘Welke prutser heeft dit bedacht?’

UpdateDe jubileumvoorstelling van Friends is gisteren voor veel bezoekers van de Nederlandse bioscopen uitgelopen op een fiasco. De fans van de immens populaire Amerikaanse sitcom werden nooit eerder vertoonde beelden beloofd, maar gingen teleurgesteld naar huis.

Heb jij geen aflevering gemist? Test je kennis met onze Friendsquiz 

Aanleiding voor de eenmalige voorstelling Friends 25: The One with the Anniversary is het 25-jarig bestaan van de serie. ,,Om dit te vieren brengen we iconische afleveringen, exclusieve interviews en nog nooit eerder vertoonde beelden voor het eerst naar het grote doek’’, kondigden de bioscopen groots aan. Fans van Ross, Monica, Chandler, Phoebe, Joey en Rachel kwamen echter van een koude kermis thuis.

Op Twitter regent het reacties van bezoekers die afleveringen te zien kregen die ook op Netflix te zien zijn. Gesproken wordt van een aanfluiting en oplichting. ‘Geen Janice, geen Emma, geen Vegas, geen bruiloft van Chandler en Monica en geen smelly cat. Zelfs de slotaflevering niet. Welke prutser van Warner Bros heeft dit bedacht?’, is een greep uit de reacties.

Bioscoopketens Pathé en Vue laten weten de negatieve reacties te betreuren. ,,Dit is heel vervelend en we zijn druk bezig de feedback te verzamelen. We willen iedereen graag persoonlijk te woord staan. We compenseren de bezoekers graag met een voucher voor popcorn of een drankje’’, laat een woordvoerster van Pathé aan deze site weten.

Ook Vue komt met een oplossing voor teleurgestelde klanten. ‘Bezoekers ontvangen een mail met een barcode voor een gratis kaartje (inclusief eventuele toeslagen) voor een volgend bioscoopbezoek. Dit kaartje is geldig t/m 14 december 2019 en alleen geldig op reguliere voorstellingen', aldus een woordvoerder van Vue.

  1. Van deze mierzoete Britse kerstreclames springen de barsten in je glazuur
    video

    Van deze mierzoete Britse kerstrecla­mes springen de barsten in je glazuur

    De Staatsloterij-commercial met in de hoofdrol het spuuglelijke schoothondje Frekkel was eind vorig jaar met voorsprong de meest tranentrekkende en warmbloedige kerstreclame op de Nederlandse televisie. Maar het kan allemaal nog zieliger, sfeervoller, bombastischer en extremer. De flitsende najaarscommercials die momenteel in Groot-Brittannië op de buis zijn, spannen de kroon. Het zijn in veel gevallen peperdure, met emoties overgoten minifilms die zó mierzoet zijn dat spontaan de barsten in tandglazuur kunnen springen. Zoals die van ‘zingende winterpeen met schaafangst’ Robbie Williams voor grootgrutter Aldi. Kijk, huiver en geniet!