Hippe Hollywood-zonnebril prinses Amalia vliegt de winkels uit

videoDe reflecterende zonnebril waarmee prinses Amalia gisteren in het Oostenrijkse Lech is gespot, vindt gretig aftrek. Het hippe modeaccessoire van het Amerikaanse merk Privé Revaux is via de website niet meer voorradig. Aan The Madam hangt een zacht prijskaartje van een kleine 30 euro.

De 16-jarige Amalia zoefde gisteren van de skipiste af in het mondaine Lech. De kroonprinses trok de aandacht in een jas van het Nederlandse merk Goldbergh, met een kraag van imitatievossenbont. Lachend liet ze zich vastleggen met haar vader koning Willem-Alexander, die haar met een plagend duwtje op afstand hield.

De flitsende zonnebril op Amalia's neus was niet te missen. Het gaat om een exemplaar uit de zonnebrillenlijn van Privé Revaux, dat de Amerikaanse actrice Ashley Benson benaderde om met een eigen collectie te komen. Benson is bij tieners erg populair door haar rol in de Amerikaanse dramaserie Pretty Little Liars, een kijkcijferhit op Netflix. De blondine speelt daarin de rol van Hanna Marin, die samen met vier vriendinnen in de ban is van de verdwijning van vriendin Alison.

Volledig scherm
© ANP

Volgens modeontwerpster Nikkie Plessen moet Amalia dus wel fan van de serie zijn, vertelde ze gisteren in RTL Boulevard. ,,Het is toch leuk, dat je ziet aan die kinderen dat ze die series kijken. Sowieso leuk om te zien dat de kinderen uit de koninklijke familie er nu wel een beetje uitkomen. Amalia droeg ook gouden oorbellen en een ringetje, en Alexia heeft gekleurd haar. Het zijn echt fashionmeisjes aan het worden.’’

Volledig scherm
© BSR Agency

Privé Revaux belooft dat de voorraad van de champagnekleurige versie van The Madam snel wordt aangevuld. De rode, grijze en blauwe variant van het brilletje zijn nog wel te koop.

Benson (uiterst links) en de cast van Pretty Little Liars.
Volledig scherm
Benson (uiterst links) en de cast van Pretty Little Liars. © PR
Volledig scherm
© ANP
Volledig scherm
© ANP
Volledig scherm
© ANP
Volledig scherm
© ANP
  1. Dit is waarom we zo gefascineerd zijn door BN’ers
    PREMIUM
    Column

    Dit is waarom we zo gefasci­neerd zijn door BN’ers

    Er zijn weinig subgroepen met wie we zo’n haat-liefdeverhouding hebben als met Bekende Nederlanders, kortweg BN’ers. We zetten ze op een voetstuk, aanbidden ze, zijn jaloers op hun goedbetaalde, glamoureuze leventjes in de spotlights en dichten ze bovenmenselijke eigenschappen toe. Maar oh wee als ze een faux pas begaan. Dan vallen ze hard, heel hard en is de toorn en het leedvermaak navenant. Humberto, Marco, Bridget – ze kunnen er allemaal over meepraten.