‘Ik voel me sexy als ik dans’, maar is dat wetenschappelijk wel zo?
Pieter Hulst en Gijs Groenteman ontleden teksten van Nederlandstalige hits. Ze geven antwoorden op prangende vragen die de nummers oproepen. Komen ze er zelf niet uit, dan roepen ze de hulp in van de wetenschap. Deze week Pieter over de hit van Nielson ‘Sexy als ik Dans’.
Delen per e-mail
Van alle universele eigenschappen van de mens zijn muziek maken en dansen veruit de leukste. De ene cultuur danst om zijn goden gunstig te stemmen, de andere om de oogst te vieren en zanger Nielson danst omdat hij zich dan sexy voelt. Nielson is niet de enige; ga maar eens naar een willekeurige club. Hitsige lijven deinen zwetend heen-en-weer, hormonen gieren door plakkerige lichamen. Vrouwen wiegen met de heupen. Hoe later het wordt, des te meer huid u te zien krijgt. Mannen met vetkuiven en tatoeages bijten stoer op hun onderlip terwijl ze de omgeving inspecteren op zoek naar een prooi. Oogcontact, niet veel later de eerste toenadering. Wat begint met een voorzichtige hand op de bovenarm, vloeit vaak naadloos over in vrolijk schuren en eindigt - met een beetje mazzel - in bed. De dans is eindelijk klaar.
Verder in het nieuws
-
‘Weinstein treft schikking met slachtoffers voor 25 miljoen dollar’
De gevallen filmproducent Harvey Weinstein (67) en de leiding van zijn failliete filmstudio treffen een miljoenenschikking met tientallen vermeende slachtoffers van de filmproducent. Het gaat volgens betrokken advocaten om meer dan dertig actrices en voormalig medewerkers van Weinstein. Dat bericht The New York Times. -
Peter Pannekoek ontbreekt bij show maar roast Ali B alsnog in keiharde video
Sinds The Roast van Gordon brak Peter Pannekoek pas echt door bij het grote publiek. Bij Giel Beelen en Johnny de Mol was hij wederom van de partij en was keer op keer de ster van de avond. Bij de Roast van Ali B ontbreekt de cabaretier echter, maar hij kon het toch niet laten om nog even wat van zich te laten horen. ,,Vroeger waren er grenzen, totdat Ali B de dood van zijn eigen vader misbruikte om geld te verdienen.’’ -
Gaby Blaaser is The Bachelorette in Nederlandse versie van RTL
RTL haalt de datingshow The Bachelorette naar Nederland toe met in de hoofdrol voormalig GTST-actrice en tegenwoordig Instagraminfluecer Gaby Blaaser. Het programma is een megahit in de Verenigde Staten en in Nederland was de spin-off The Bachelor al eens te zien. Blaaser is enthousiast: ,,Dit romantische sprookje wil ik echt wel aangaan.’’ -
Schadevergoeding voor cover met zoontje Hazes en tekst: ‘Hoe leg je hem dit uit?’
Evert Santegoeds, hoofdredacteur van roddelmagazine Privé, heeft in zijn column spijt betuigd voor de cover met het zoontje van André Hazes. Toen de relatie van de volkszanger met Bridget Maasland net bekend werd, kopte het tijdschrift ‘Kleine jongen, hoe leg je hem dit uit?’ in combinatie met een foto van kleine Dré. Het weekblad heeft ook een schadevergoeding betaald. -
PREMIUM
Fenomenale vertolkingen van Anthony Hopkins en Jonathan Pryce in The Two Popes
Deze site brengt elke week recensies van films die in première gaan. Deze keer: de dramafilm The Two Popes, de jeugdfilm Mees Kees in de wolken, de avonturenfilm The Aeronauts en de romantische komedie Huisvrouwen bestaan niet 2.
-
PREMIUM
Tickets Eurovisie Songfestival in de verkoop; Dit is waarom mensen er zoveel geld voor betalen
Om 12.00 uur donderdagmiddag start de verkoop van de tickets voor de shows van het Eurovisie Songfestival in mei. Ondanks prijzen van 250 euro voor een zitplaats in de finale, tot 800 euro voor een pakket met zes shows, wordt een stormloop verwacht. Waarom betalen mensen er zoveel geld voor? -
3FM-dj Rámon zegt Serious Request af en neemt voorlopig rust
3FM-dj Rámon Verkoeijen zal voorlopig niet op de radio te horen zijn. De 33-jarige radiomaker moet ‘wegens persoonlijke omstandigheden’ voorlopig rust nemen. Dat betekent dat hij ook niet meedoet aan Serious Request, dat volgende week begint. Verkoeijen was al enige tijd niet meer in de uitzending Mark + Ramon te horen. -
NPO Radio 2 gaat hitlijst vol reclamemuziek uitzenden
Het is geen Top 2000, maar Radio 2 gaat een Top 40 uitzenden vol met reclamemuziek. Denk hierbij aan De Postbank met 15 miljoen mensen, KLM met One Day I'll Fly Away en Lidl met Little Brown Bag. Liedjes die onlosmakelijk verbonden zijn geraakt met de merken die ermee adverteerden.