Netflix test reclame tijdens series
Een flinke domper voor trouwe Netflixers: het platform is momenteel reclamespotjes aan het testen tussen de afleveringen van series door. Netflix experimenteert onder een kleine groep abonnees, maar zij zijn not amused over de promovideo's.
Volgens Techcrunch gaat het om reclamespotjes die worden afgestemd op de interesse van de individuele kijker. Niet iedereen heeft te maken met de aanbevelingen; Netflix beweert dat de promovideo's slechts bij een 'klein percentage' worden getest. Ook belooft de streamingdienst dat de kijker de mogelijkheid krijgt om de reclame over te slaan.
Vooralsnog valt de proef niet in goede aarde bij kijkers. Op het internetplatform Reddit doen mensen hun beklag. ,,Ik zeg nog liever mijn abonnement op dat dat ik tussendoor reclame krijg. Ik ben al vijf jaar lang abonnee, maar als aandeelhouders van Netflix denken dat ze hiermee punten scoren, ben ik gelijk weg", reageert iemand op het forum. Een ander: ,,De reden dat ik Netflix gebruik is juist dat er geen reclame is. Gaat dit wel gebeuren, zeg ik mijn abonnement op."
Verklaring
Netflix zelf komt ook met een verklaring. ,,We voeren ieder jaar meerdere tests uit om onze klanten te leren begrijpen en om te kijken hoe we het nog plezieriger kunnen maken. Het testen van promovideo's is daar een aspect van."
Het is nog niet duidelijk of de reclamespotjes definitief onderdeel worden voor alle gebruikers van Netflix.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Complete line-up NN North Sea Jazz Festival bekend
De complete line-up voor het NN North Sea Jazz Festival is vandaag bekendgemaakt. Onder meer Eliane Elias, Maarten Hogenhuis, DULFER!, Total Response en Bruut! maken het rijtje artiesten dat optreedt in Rotterdam Ahoy compleet. -
Energierekening
Sjaak (75): ‘Ik heb zelf radiatorfolie achter de radiatoren geplaatst, met magneten’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Sjaak Kolderman (75) uit Sassenheim. -
vraag 't vtwonen
Zo wordt je huis een oase van rust: ‘Dat is echt een basisbehoefte’
In een rustig huis is het fijn thuiskomen na een lange werkdag. Hoe maak je van je huis zo’n serene plek? We vragen het Liza Wassenaar, stylist bij vtwonen. -
PREMIUMAngela Kijkt TV1
Dat Guus en Frank hier geen nee tegen zeiden snap ik, maar ik vrees dat de kijker wél bedankt
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv. -
Podcast
Nanette en Marlies verloren ongeboren baby: ‘Zoveel liefde voor zo’n ieniemini mensje’
Een zwangerschap leidt niet altijd tot een blakende, gezonde baby: per jaar verliezen in Nederland zo’n 25.000 vrouwen een ongeboren kindje. In de podcast Miskraammonologen, een productie van Ouders van Nu, AD en de regionale titels, hoor je de persoonlijke verhalen van deze vrouwen. Deze week vertellen Marlies en Nanette over hun miskramen.
-
Sam Fender en Dave grote winnaars muziekprijzen The Ivors
Sam Fender en Dave zijn dit jaar de grote winnaars van de Britse muziekprijzen The Ivors. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt in Londen om schrijvers en componisten van popmuziek, maar ook van film-, televisie- en gamemuziek te eren. -
POP22 met DeLange en Van Nieuwkerk van start met 605.000 kijkers
Het nieuwe muziekprogramma POP22 is donderdag van start gegaan met 605.000 kijkers. Het programma van Matthijs van Nieuwkerk en Ilse DeLange is daarmee goed voor een 17de plaats in de lijst met best bekeken programma’s van de dag van Stichting KijkOnderzoek (SKO). -
Het eerste Oekraïense nummer in de Top 40 en Lizzo vond het 'about time’ voor een nieuwe single
Dit is het overzicht van de belangrijkste verschuivingen in de Top 40 van 21 mei. In de lijst zien we 4 binnenkomers, 6 zittenblijvers, 15 zakkers en 15 stijgers.