Volledig scherm
Wendy van Dijk met talenten in The Voice Kids © RTL4

Tv-programma’s verliezen het van zomerse temperaturen

Waar normaal op vrijdagavond veel mensen voor de buis zitten, was dat gisteravond anders. Door het zomerweer zochten veel mensen de buitenlucht op. En dat is goed te zien aan de kijkcijfers. The Voice Kids moest het doen met ‘slechts’ 1,3 miljoen kijkers. Ook het Achtuurjournaal was beduidend minder in trek: daar keken iets meer dan 1,4 miljoen mensen naar.

In de top 25 van best bekeken programma’s van gisteravond staan er niet meer dan drie programma’s tussen die meer dan een miljoen kijkers hebben getrokken. Die cijfers liggen normaal gesproken veel hoger. Als oorzaak ligt dan ook de zomerse temperatuur van gisteren voor de hand.

Het Achtuurjournaal staat met 1.418.000 kijkers op de eerste plek. Daarna volgt The Voice Kids. De talentenjacht was goed voor 1.256.000 nieuwsgierigen. De vier finalisten zijn inmiddels bekend: Sezina, Ralph, Robin en Silver  gaan de strijd met elkaar aan. Astrid Joosten wist de kijkers ook te boeien: zij trok 1,1 miljoen kijkers met haar kennisquiz 2 voor 12

Overige programma’s die het - ondanks het zomerweer - goed deden waren Pauw (842.000) en Veronica Inside (621.000). De talkshow van Margriet van der Linden, M, trok 650.000 kijkers. De presentatrice heeft heel wat kijkcijfers moeten inleveren door het warme weer, want eerder deze week was haar programma nog goed voor meer dan een miljoen kijkers.

Top 5
1. Achtuurjournaal 1.418.000
2. The Voice Kids 1.256.000
3. 2 voor 12 1.101.000
4. Pauw 842.000
5. Goede Tijden, Slechte Tijden 826.000

  1. Fans ontdekken ‘coke’ op Friends-foto Jennifer Aniston en staan compleet versteld

    Fans ontdekken ‘coke’ op Friends-fo­to Jennifer Aniston en staan compleet versteld

    Eerder was het Kim Kardashian met haar billen, nu heeft Jennifer Aniston (50) het internet ‘gebroken’ door lid te worden van Instagram en haar eerste openbare foto te delen. Het gesprek op het fotoplatform gaat echter over iets anders. Aandachtige volgers hebben een detail ontdekt op de Friends-foto die ze deelde en kunnen hun ogen niet geloven. ‘Wat een manier om je entree te maken op sociale media’, klinkt het. Wat is er aan de hand?