Apple verwijdert 39.000 games uit Chinese appstore vanwege regels overheid
Apple heeft 39.000 games uit zijn Chinese App Store verwijderd omdat deze geen licentie hebben om in China verspreid te worden. 31 december was de deadline die Apple had gesteld waarvoor gamemakers een licentie van de overheid moesten aanleveren.
Delen per e-mail
De deadline was aanvankelijk eind juni van dit jaar, maar werd verschoven. Reuters citeert onderzoeksbureau Qimai, dat stelt dat slechts 74 van de top-1500 betaalde games nog op de appwinkel staan. Onder de titels die verwijderd zijn, vallen Assassin’s Creed Identity van Ubisoft en NBA 2K20 van 2K Games.
Reuters schrijft dat op Chinese Android-app-platformen al langer streng wordt gehandhaafd als het gaat om licentieregelgeving. Waarom Apple dit moment kiest om in actie te komen, is onduidelijk, maar Reuters heeft Apple om een reactie gevraagd.
In China gelden sinds 2019 extra strenge regels rondom gaming. Jongere gamers mogen niet meer dan anderhalf uur per werkdag gamen en drie uur op een weekenddag. Ook geldt er een ‘gaming-avondklok’ die van 22 tot 8 uur geldig is. Verder zijn er ook beperkingen op hoeveel jongeren mogen spenderen aan games en ingame-aankopen. De gamebedrijven moeten daarop toezien, anders kunnen ze hun licentie verliezen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Review
Super Mario 3D World + Bowser's Fury: uitstekende heruitgave én goede nieuwe game
Een eerder uitgebrachte game uitbrengen voor een nieuwe console is anno 2021 de normaalste zaak van de wereld, maar vrijwel nergens is het al zo lang gesneden koek als bij Nintendo. Niet verwonderlijk: games binnen de eigen franchises van Nintendo zijn en blijven mateloos populair. -
Oplaadproblemen met Apple Watch? Fabrikant biedt gratis reparatie
Apple biedt gratis reparaties voor de Apple Watch Series 5 en Apple Watch SE met oplaadproblemen. -
Melania Trump opent nieuw account op Twitter
Voormalig first lady Melania Trump heeft een nieuw account op Twitter. Dat staat te lezen op haar privéaccount. Daar wordt ‘The Office of Melania Trump’ aangekondigd. -
Belastingdienst beperkt online-aangifte vanwege ‘ernstige’ storing
Voor de derde dag op rij speelt een ‘ernstige technische storing’ de aangiftecampagne van de Belastingdienst parten. Veel mensen kunnen nog altijd geen online-aangifte doen. Dankzij werkzaamheden aan de IT-infrastructuur is de situatie iets verbeterd, maar het aantal gebruikers blijft volgens een woordvoerder voorlopig beperkt om nieuwe problemen te voorkomen. -
Samsung wil mobiele toestellen minstens vier jaar voorzien van beveiligingsupdates
De Zuid-Koreaanse smartphonefabrikant Samsung wil zijn toestellen langer beveiligen. Het bedrijf zal tot ten minste vier jaar na de oorspronkelijke lancering beveiligingsupdates blijven verstrekken voor zijn Galaxy-producten.
-
Gerucht: volgende iPhone krijgt always-on-functie en aantal andere nieuwe features
De volgende generatie iPhones, vermoedelijk de iPhone 12s of iPhone 13, krijgt een zogenoemde always-on-functie. Ook kunnen gebruikers video’s maken en daarna zelf de achtergrond aanpassen met nieuwe software. -
IJsfoto’s en video’s doen mobiele netwerk van KPN pieken
De massale ijs- en sneeuwpret heeft voor een enorme piek in het mobiele netwerk van KPN gezorgd. Nederlanders verstuurden elkaar zaterdag en zondag de hele dag talloze schaatsfoto's en video's. -
PREMIUM
Reclame voor ‘ontsmettings-magnetron’ schetst schrikbeeld corona
Een appeltje? Wel eerst in een speciale Philips ‘ontsmettings-magnetron’ ermee, want voor je het weet raak je besmet met corona. Dat is de boodschap van een opvallend reclamefilmpje waarmee het Eindhovense lichtbedrijf Signify een kastje met UV-C-licht aan de man brengt in India. Overdreven, vinden deskundigen.