Clear Channel, een uitbater van reclameborden in de openbare ruimte, wil voorbijgangers in Europa gaan volgen met ‘anonieme mobiele data’.
Volledig scherm
Clear Channel, een uitbater van reclameborden in de openbare ruimte, wil voorbijgangers in Europa gaan volgen met ‘anonieme mobiele data’. © ANP

Bedrijf voor reclameborden gaat locatiedata gebruiken voor gerichte advertenties

Clear Channel gaat voor zijn Europese reclameborden ‘locatiedata van derden’ gebruiken om reclames gericht te kunnen tonen aan doelgroepen. Het bedrijf combineert de data met een kaart van zijn reclameborden om zo te zien waar bepaalde doelgroepen zich vaak bevinden.

  1. Bizarre prijzen voor PlayStation 5 op Marktplaats, bij Bol.com en MediaMarkt uitverkocht

    Bizarre prijzen voor PlayStati­on 5 op Markt­plaats, bij Bol.com en MediaMarkt uitver­kocht

    Op Marktplaats en eBay proberen verkopers een slaatje te slaan uit de enorme vraag naar de PlayStation 5. De nieuwe spelcomputer van Sony, in november verkrijgbaar, is online in de voorverkoop al (tijdelijk) uitverkocht bij Bol.com en MediaMarkt. Dat leidt tot bizarre prijzen die oplopen tot wel duizend euro, het dubbele van de adviesprijs. ,,Een dief van je eigen portemonnee? Geen probleem”, klinkt het onder meer.