Volledig scherm
Een pakketje van Bol.com. © ANP

‘Bol.com gaat kleren verkopen om Amazon in Nederland voor te zijn’

Bol.com stort zich begin komend jaar vol op de verkoop van kleding. De webwinkel van supermarktconcern Ahold Delhaize benadert bekende modemerken om het Amerikaanse Amazon straks het hoofd te kunnen bieden. 

Volgens Het Financieele Dagblad heeft Amazon het plan om begin volgend jaar een compleet Nederlandse webwinkel te openen. Nu bedient het miljardenbedrijf de Nederlandse markt nog vanuit Duitsland. 

Bol.com zou in gesprek zijn met verschillende grote kledingmerken, zoals G-star en Tommy Hilfiger. In januari wil de webwinkel zijn stap in kleding groots aankondigen. Een woordvoerder van het bedrijf noemt het verkopen van merkkleding een ‘logische stap’, maar ontkent dat de mogelijke uitbreiding iets te maken heeft met de plannen van Amazon. ,,Mocht Bol.com inderdaad kleding gaan verkopen, dan laten we dat uiteraard weten.”

Daarmee wordt het druk op de markt voor modewebwinkels. Naast Bol.com en Amazon is ook het Duitse Zalando groot in onlinekleding. Sinds kort probeert ook Otto Group de Nederlandse markt te bestormen, met webwinkeldochter About You. Retailexperts verwachten een hevige concurrentiestrijd, waarvan het al verlieslatende Wehkamp het meest te lijden zal hebben.