Shutterstock
Volledig scherm
© Shutterstock

Einde aan telefoonterreur: geen ongewenste telefoontjes van callcenters meer

Zomaar gebeld worden door een verkoper die allerhande producten probeert aan te smeren mag per 1 juli niet meer: mensen moeten speciaal toestemming geven om gebeld te worden óf al klant zijn van het bedrijf.

7 reacties

  • angelien mulder-hofman

    1 maand geleden
    Eigenlijk moet er een totaal verbod komen dat call centers je nog mogen bellen. Ze zijn brutaal en agressief de laatste keer dat ik door zo’n mens gebeld ben heb ik haar voor k.. wijf uitgemaakt na die tijd geen last meer gehad
  • Louis van Koeverden

    1 maand geleden
    Bij de energiebedrijven geef ik aan dat ik geen eigenaar ben maar het illegaal huur en de eigenaar niet ken.
  • Pim Willemsen

    1 maand geleden
    @Fred Nagtegaal, als je weer gebeld wordt door zo’n buitenlands bedrijf, zeg je: “This connection cost 12 euro for one minute, I repeat, this connection cost 12 euro for one minute. Press one if you agree or disconnect” @Van der Meij, ongewenste post kun je afdoende stoppen door de post, samen met een baksteen naar hun antwoordnummer te sturen. Die vindt je online. Zo ben ik van de Postcodeloterij afgekomen, nadat ze mijn vraag ermee om te stoppen negeerden.
  • henk hartog

    1 maand geleden
    JA, vooral l die idiote energiemaatschappijen, die proberen hé alles aan te smeren, ze denken dat de Gas en de Stroom gratis is... Wegwezen.. Tegenwoordig nemen wij op na het verhaal, dan zeggen wij, MET DE BLOEMENSHOP vlindertuin, u wilt een boeketje bestelen, EN wat voor soort? ROUWBOEKET, BRUIDSBOEKET, zegt ie, ik heb niks besteld, ik zeg waarom bel je dan? Hoppa, klaar
  • Fred Nagtegaal

    1 maand geleden
    Tja, mijn ongewenste telefoontjes komen veel uit het buitenland. Deze bedrijven zullen hier niet onder vallen vrees ik...
  1. Wereldwijde storing legt vele websites plat
    Update

    Wereldwij­de storing legt vele websites plat

    Over de hele wereld kampten bedrijven sinds 17.30 uur met storingen en netwerkproblemen. Dat gold ook voor veel bedrijven in Nederland. Zo werden er problemen gemeld met de websites van onder meer de politie, de NS, Albert Heijn, TikTok, DigiD, Funda, DPG Media en verschillende banken in ons land. De sites waren niet meer bereikbaar via de computer of de app en inloggen was onmogelijk. Rond 18.45 uur waren de meeste websites weer toegankelijk.