Jan Smits (links) en Piet Spoelstra zijn een beetje teleurgesteld over het aantal hulpverzoeken dat WeHelpen Balkbrug tot nu toe heeft gekregen.  ,,Ieder mens helpt liever dan dat hij moet erkennen hulp nodig te hebben.’’
Volledig scherm
PREMIUM
Jan Smits (links) en Piet Spoelstra zijn een beetje teleurgesteld over het aantal hulpverzoeken dat WeHelpen Balkbrug tot nu toe heeft gekregen. ,,Ieder mens helpt liever dan dat hij moet erkennen hulp nodig te hebben.’’ © Frank Uijlenbroek

Hulpplatform WeHelpen Balkbrug krijgt minder hulpvragen dan vooraf werd verwacht

Het is bijna een jaar geleden dat het hulpplatform ‘WeHelpen Balkbrug’ werd gelanceerd. Jan Smits en Piet Spoelstra zijn eerlijk over de resultaten tot dusver. ,,Het draait minder goed dan we vooraf verwacht hadden. Er hebben zich wel veel mensen aangemeld om hulp te bieden, maar het aantal hulpvragen blijft achter.’’

Wellicht is dat juist ook weer positief, omdat mensen in Balkbrug een eigen netwerk hebben waar ze op terug kunnen vallen zoals bijvoorbeeld familie, vrienden of kerkgenootschap. ,,Er zijn echter ook mensen die dat netwerk niet hebben, maar mogelijk wel met hulpvragen zitten.’’

Vechtdal