SGP-voorman Kees van der Staaij luistert aandachtig naar Gerko Waterink uit Elburg, die vertelt over zijn ervaring met designerdrugs 3-MMC.
Volledig scherm
PREMIUM
SGP-voorman Kees van der Staaij luistert aandachtig naar Gerko Waterink uit Elburg, die vertelt over zijn ervaring met designerdrugs 3-MMC. © Henri van der Beek

3-MMC-slachtof­fer Gerko (18) uit Elburg bedolven onder reacties na aangrijpend verhaal: 'Het is rotzooi’

videoDe telefoon van Gerko Waterink (18) uit Elburg staat roodgloeiend nadat hij vorige week tegenover enkele Kamerleden en de Stentor zijn aangrijpende verhaal deed over zijn bijna fatale ervaring met designerdrugs 3-MMC. Hij werd overstelpt met reacties en is bereid zijn verhaal ook op scholen te delen.

5 reacties

  • M. Steenbergen

    5 dagen geleden
    Een ervaring rijker en een illusie armer. Maar goed dat deze jongen zijn verhaal doet en op die manier anderen waarschuwt. Marianne Steenbergen
  • jos zoet

    6 dagen geleden
    Een ervaring rijker.... Het kan allemaal in dit land van melk, drugs en honing...
  • Jaap Spruitenburg

    6 dagen geleden
    De vraag die we denk ik beter kunnen stellen is wat jongeren beweegt om deze drugs te gebruiken? Ergens is het een ontsnapping aan de werkelijkheid willen, dunkt mij... Ook zal geestelijke belasting in het corona tijdperk een rol gespeeld hebben als wel de constante nodige social-media dopamine shots van de aandachtsmachine in onze broekzak. Daarbij laat een zekere kleine rapper wel zien dat Drank&Drugs de hersenfuncties en het vermogen om liefdevolle relaties aan te gaan sterk beïnvloed.
  • Ed Bosch

    7 dagen geleden
    Slachtoffer?
  • Julius Bruins

    7 dagen geleden
    Men kiest er zelf voor om te drinken en/of drugs te gebruiken, je kunt de politiek wel alles laten verbieden, maar beslissingen maak je uiteindelijk toch zelf. Bovendien is handhaving een onmogelijke taak.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.

In samenwerking met indebuurt Randmeren

Veluwe