Nieuw in Harderwijk, een onbemande winkel in Hotel Van der Valk, 24 uur per dag geopend.
Volledig scherm
PREMIUM
Nieuw in Harderwijk, een onbemande winkel in Hotel Van der Valk, 24 uur per dag geopend. © Teake Dijkstra

Alle winkels moeten ‘s nachts dicht, behalve deze in Van der Valk Harderwijk. Hoe kan dat?

Trek in een snack of frisdrank terwijl de winkels dicht zijn? Midden in de nacht deodorant nodig of een oplader? Geen nood, Harderwijk heeft sinds kort een mini-market, 24 uur per dag geopend. Of zo'n nachtwinkel is toegestaan? De gemeente weet het eigenlijk niet. Oh, de onbemande winkel verkoopt trouwens ook wijn en bier. 

3 reacties

  • Chris Zeephat

    2 weken geleden
    Wat een gezeur, wat is er op tegen dat je 's nachts ook boodschappen kan doen? Dit is al decennia mogelijk in de ontwikkelde wereld, en nu ook in Harderwijk! Gewoon laten toestaan, zijn we een stapje verder richting vooruitgang in het nog steeds kneuterige Harderwijk. Iets met vraag en aanbod en niet overal tegen willen zijn.
  • henk hartog

    2 weken geleden
    Is van het Hotel vd valk, hoort bij vd valk.. Wel vreemd verhaal gemeente hardewijk
  • Gia Young

    2 weken geleden
    ‘Een ontmoetingsplek?’ Denk dat ze daar bij Van der Valk zelf ook smakelijk om moeten lachen!
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Randmeren

Veluwe