PREMIUM
Overal in Nederland hebben boeren vlaggen ondersteboven aan lantaarnpalen en ander straatmeubilair gehangen. © GinoPress B.V.

Oldebroek haalt omgekeerde vlaggen weg na emotionele open brief inwoonster

De gemeente Oldebroek verwijdert omgekeerde vlaggen die door protesterende boeren zijn opgehangen aan lantaarnpalen. Dat meldt burgemeester Tanja Haseloop in reactie op een emotionele open brief op LinkedIn van een inwoonster van haar gemeente.

• Bert van de Grift

3 maanden geleden
    Ik hoop dat de burgemeester veel emotionele brieven gaat krijgen over die regenboogvlag. Of meet ze dan met 2 maten?
  • Geert Arends

3 maanden geleden
    @Miranda Jansen. Een zogenaamd “omgekeerde Nederlandse vlag” bestaat niet. Dat is de vlag van Sleeswijk-Holstein. Dat heeft niets met nood te maken, haal dat er dan ook niet bij!
  • Miranda Jansen

3 maanden geleden
    Bij begraven 'onder de vlag' zie ik voor mij dat zo'n vlag over de kist is gedrapeerd en als dat inderdaad klopt, snap ik het probleem niet; immers, als je aan de andere kant van de kist gaat staan zie je óók de kleuren van de vlag in omgekeerde volgorde. Dat iemand is overleden is altijd verdrietig, maar dat betekent niet dat je daarmee aandacht op jezelf moet vestigen. De omgekeerde vlag, die nood van boeren aangeeft, heeft niets met de overleden persoon te maken. Haal dat er dan ook niet bij!
  • Geert Arends

3 maanden geleden
    @Pieter Kooijman. De mensen die problemen hebben met het misbruik van de vlag hebben geen hekel aan de boeren, maar hebben respect voor de vlag.
  • M. Van diermen

3 maanden geleden
    Eens Pieter! De burger heeft de Boer nodig!! En ik ben voor de Boer!! Tegen dit kabinet dat alles,maar dan ok alles kapot maakt!! Hier ook de vlag omgekeerd en de mooie rode boeren zakdoek aan de auto. TROTS OP DE BOER!!!