Pikant reclamebord maakt tongen los, vooral in dit deel van de Veluwe
pollMet de slogan ‘Durf jij vreemd te gaan?’ hopen twee organisaties personeel richting de technische sector te trekken. De reclameborden schieten bij vooral de SGP in Rhenen in het verkeerde keelgat.
De ophef ontstond deze week, toen Bart van der Tang, lijsttrekker namens de SGP in Rhenen, op Twitter sprak over ‘smakeloze en suggestieve borden die de openbare ruimte in onze regio vervuilen’. Ook in Scherpenzeel leidde de campagne tot negatieve gevolgen. Daar werd na de vernieling van één van de posters besloten om alle borden uit voorzorg te verwijderen.
Poll
Wat vind jij van het reclamebord?
Grappig! Slimme marketing-actie (49%)
Smakeloos, dit moet je niet willen (32%)
Het maakt mij niks uit (19%)
Geen spijt
,,Vervelend”, vindt Daan Overeem, het creatieve brein achter de campagne. In opdracht van Knooppunt Techniek werkte hij de voorbije maanden aan het opzetten van het project, waar later ook Regio Foodvalley zich bij aansloot. ,,Wij wisten dat de slogan voor een schrikreactie zou zorgen. Dat was ook onderdeel van het plan. Maar frustratie wekken was natuurlijk niet de bedoeling.”
Het doel van een scherpe reclame is dat het opzien baart. Dat is in ieder geval gelukt.
Daan Overeem
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.
Nou nou het zegt meer van de suggestieve gedachten van klagers . Het is maar net wat je er zelf van maakt in je hoofd .
Henk Van de Kraats
2 jaar geleden
Ik denk dat je de reactie van de SGP best als compliment kunt interpreteren.
CT Putten
2 jaar geleden
SGP , tja die leven nog in de jaren 50.
Mannen werken , vrouwen thuis achter het aanrecht.
Vooral luisteren en niks zeggen.
Man ga eens met de tijd mee, en leg niet op elke slak meteen jullie christelijke zout
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerMar SIJTSEMA
Henk Van de Kraats
CT Putten