Volledig scherm
De brand in de sauna was snel geblust © GinoPress

Vlammen slaan uit sauna in Genemuiden, na ‘foutje’ met lichtknopje

Hij zette niet het licht uit, maar per ongeluk de kachel aan. Gevolg: de sauna van de eigenaar van een woning aan de Stoevenberg in Genemuidenaar vloog in brand. Door kordaat in te grijpen wist hij erger te voorkomen. 

De man was maandagmiddag in de sauna, gebouwd in een berging op de begane grond, om iets te zoeken. Bij het verlaten van de sauna, zette hij echter per abuis de kachel aan. Daarna ging hij naar het centrum van het dorp om boodschappen te doen. 

Bij thuiskomst zag hij rook uit plafond van de sauna komen en bij het opendoen van de saunadeur kwamen de vlammen hem tegemoet. Hij raakte echter niet in paniek, sloot onmiddellijk de deur en belde de brandweer. Volgens de brandweer heeft juist het sluiten van de deur erger voorkomen. De man kwam er zonder kleerscheuren vanaf, evenals de rest van de woning. 

}xml:space="preserve">
Download hier de nieuwe app van de Stentor!Klik hier voor iPhone/iPad .. of hier voor Android (bijv. Samsung)
  1. Buurman neemt nog een limoncello
    PREMIUM
    column

    Buurman neemt nog een limoncello

    Bij de pranzo, de lunch, is het vaak al raak. Tja…., in dat ‘typisch Italiaanse restaurantje’ waar de lokalen ook luidruchtig tafelen, werkt iedereen behoorlijke hoeveelheden weg. En dan pas je je uiteraard een beetje aan de nationale mores aan, niet dan, ja toch? Integreren valt te leren. Aperolletje spritz vooraf en zet u ook maar direct een rode en een witte neer. Die stokdove zesennegentigjarige nonno met zijn drie kleinzonen die naast je zitten te eten, willen voortdurend met je proosten en het is onbeleefd ze af te weren. Ze laten nog wat flessen aanrukken en Salute dan maar weer, ‘op het leven’, schreeuwen wij de oude baas toe. Nog een Montenegrootje van het huis bij de espresso? Vooruit maar.

In samenwerking met indebuurt Randmeren

Veluwe