Ruimte zat op het nieuwe parkeerterrein naast de N302, maar Mick Baerveldt mag er met zijn vrachtwagen niet op.
Volledig scherm
PREMIUM
Ruimte zat op het nieuwe parkeerterrein naast de N302, maar Mick Baerveldt mag er met zijn vrachtwagen niet op. © Teake Dijkstra

Waar laat je je vrachtwagen in Harderwijk als je op de wachtlijst staat?

Voor vrachtwagens lijkt te weinig parkeerruimte te zijn in Harderwijk. Voor het speciaal daarvoor nieuw aangelegde parkeerterrein naast de N302 zijn meer aanvragen voor een plekje bij de gemeente ingediend dan dat er plaatsen beschikbaar zijn. ,,Ze hadden het ook anders in moeten delen.’’

2 reacties

  • Reinder Bosch

    4 weken geleden
    Een mooi streven: blik van straat. Begin dan alleen met auto's en niet met voertuigen waar onze economie op draait. Maar chauffeur heeft gelijk. Eerst voldoende ruimte creeren en pas dan verbod afkondigen. Dan wel tijdelijk ontheffing verlenen voor vrachauto's die aangemeld zijn, maar geen plek krijgen. Overigens leidt dit beleid tot extra verkeersbelasting, CO2 uitstoot en N2-uitstoot en dus ook economische schade. En we hebben al een tekort aan beroepschauffeurs. Verkeerd beleid dus.
  • gerrit van den Brink

    4 weken geleden
    Volgens mij is het vrij simpel, de eigenaar van de vrachtauto moet zorgen voor ruimte om zijn vervoermiddel te stallen. Net als de eigenaar van een tracktor, boot, asfaltmachines etc. Bij woningen worden de parkeerplaatsen in de aankoop van de bouwgrond verwerkt, in de stad moet je een vermogen betalen aan parkeergeld en worden zo de parkeerplaatsen betaald. Vrachtwagens zijn tot nu toe altijd een beetje bevoordeeld door de overheid maar men mag best iets van de branche verwachten

In samenwerking met indebuurt Randmeren

Veluwe