Familiebedrijf Hooghoudt wil ook jonge mensen warm krijgen voor jenever
videoJenever was eens een zeer populair drankje, maar is nu wat in de vergetelheid geraakt. Arno Donkersloot van het Groningse familiebedrijf Hooghoudt wil met ‘zijn’ jenever de wereld weer veroveren. Aan De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat aan gaat pakken.
Wanneer presentator Roland Tameling gevraagd wordt naar zijn eerste gedachte bij ‘jenever’ en vervolgens over zijn opa en oma begint, knikt Donkersloot instemmend. ,,Dit betekent dat jenever niet interessant genoeg is voor jonge mensen. Jenever heeft in de loop der jaren een sleets imago gekregen en daarom moet er gerenoveerd worden.’’
Jenever heeft een sleets imago gekregen en daarom moet er gerenoveerd worden
Fles
Donkersloot verzekert dat er aan Hooghoudt zelf niets veranderd hoeft te worden omdat dit altijd al goed was. Nee, het draait om de uitstraling. Het draait om de fles.
Hooghoudt innoveert door een bruine jenever op de markt te brengen. ,,Deze ziet er anders uit dan je gewend bent en heeft een smaakprofiel dat beter aansluit bij een jonger publiek. Het is nu twee maanden na de introductie van deze jenever en sindsdien is de verkoop verdubbeld.’’
Mond-tot-mondreclame
,,Met dit product kunnen we ook naar het buitenland en daarom heet het Sweet Spiced Jenever. Ik zoek totale werelddominantie met Hooghoudt, net zoals dat honderd jaar geleden ook het geval was.’’ Iets dat volgens de voorman van het Groningse familiebedrijf vooral moet gebeuren via mond-tot-mondreclame.’’
Meer weten? Bekijk de video hierboven!
Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief!
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Energierekening
Valentijn (38): ‘Een groot deel van mijn energiekosten wordt vergoed door mijn werkgever’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Valentijn (38) uit Leeuwarden. -
podcast
Hoe gekleurde poedersuiker in 3000 supermarkten terechtkwam
Een eenvoudig idee binnen een jaar winstgevend maken en je product in 3000 supermarkten verkopen. Het lukte Marleen de Haan en Willem Kors met hun gekleurde poedersuiker Leentjes Poeder Pret. Aan De Ondernemer vertellen ze in een podcast hun bijzondere ondernemersverhaal. -
Kan 't goedkoper?
We betalen minder voor een fles allesreiniger, maar het kan nóg goedkoper
De prijzen stijgen, ook die van onze boodschappen. Elke week bekijken we één product. Betaal je er meer voor en is er een manier om te besparen? Vandaag: allesreiniger. -
PREMIUMMET VIDEO
Hier kun je je gympies professioneel laten reinigen: ‘We zijn niet zomaar een sneakershop’
De Koopgoot is sinds kort een nieuwe zaak rijker. Eentje waar ze voor de verandering eens geen nieuwe, maar juist tweedehands textiel verkopen. Pre-loved sneakers in dit geval. Wel zo'n zeshonderd paar in totaal. Vast in een maatje en merk die helemaal naar je smaak zijn. -
PREMIUM
Ondanks vier trouwe dienstjaren kreeg docent Marijn geen vast contract: ‘Onrechtvaardig en onlogisch’
Na vier jaar trouwe dienst staat docent Marijn Scholte op straat. De faculteit sociale wetenschappen van de Universiteit Utrecht wil hem geen vast contract geven. Scholte is zo boos dat hij zijn voormalig werkgever voor de rechter sleept. Hij wil zijn baan terug en hoopt op verandering. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor alle andere ‘wegwerpdocenten’ in Nederland. ,,Je wordt een aantal jaar gebruikt, en daarna mag je weer verder.”
-
Jolanda is lactatiekundige: ‘Uitdaging om met tips en tricks de borstvoeding tóch te laten slagen’
Wie ons banenlandschap bekijkt, ziet bijzondere functies voorbijkomen. Een field service-engineer, een lab-technician of een assemblagemedewerker: we hebben ze blijkbaar hard nodig, maar waarvoor en waarom? In deze serie vertelt elke week iemand over zijn of haar beroep. Vandaag: Jolanda Volkers (45) is lactatiekundige IBCLC. -
PREMIUMKoken & Eten
Granola supergezond? Als je dit erin doet, krijg je alsnog een suikerpiek (en dip)
Granola is een van de populairste ingrediënten bij het ontbijt. Wie granola kiest, denkt ook automatisch gezond bezig te zijn, maar klopt dat wel? Alles hangt af van de mix van de ingrediënten in de granola en hoe je die klaarmaakt, vindt chef en voedingsdeskundige Sandra Bekkari. -
PREMIUMCoronavirus
Ook Nederlanders slaan mondkapjes tegen virus in, ondernemer uit Hasselt moet hulptroepen inroepen
Het coronavirus houdt de gemoederen wereldwijd flink bezig. Het virus, dat is uitgebroken op een dierenmarkt in de Chinese stad Wuhan, heeft inmiddels aan 81 mensen in China het leven gekost. Zorgen over de verspreiding van het virus nemen toe en dat merken verkopers van mondkapjes. Groothandels kunnen de stijgende vraag naar de maskers amper bijbenen.