Transavia-piloten helpen bij het inladen van de bagage op Schiphol.
Volledig scherm
Transavia-piloten helpen bij het inladen van de bagage op Schiphol. © FNV

Piloten helpen noodgedwongen bij inladen bagage op Schiphol: ‘Beste bewijs van groot personeelstekort’

Het platform van de luchthaven Schiphol is sinds enkele dagen het toneel van een opmerkelijk initiatief. Piloten helpen bij de vliegtuigen met het inladen van de bagage. Het illustreert volgens de FNV de problemen bij de grondafhandeling. ,,Trouwe afhandelaars zijn er door de coronacrisis uitgegooid, nieuwe zijn er niet’’, zegt campagneleider Schiphol, Joost van Doesburg. 

  1. Fancy jurkje huren voor een feestje? Kledingverhuur steeds populairder: ‘Duurzamer dan altijd maar kopen’
    PREMIUM

    Fancy jurkje huren voor een feestje? Kledingver­huur steeds populair­der: ‘Duurzamer dan altijd maar kopen’

    Het Haagse kledingverhuurplatform Masterpiece heeft de Amsterdamse start-up Spinning Closet ingelijfd. In een coronatijd zonder feestjes, en dus minder vraag naar het eenmalig dragen van designerkleding, wisten Lieke van Schouwenburg en Suzanne Vermet-Reijgersberg hun bedrijf toch te laten groeien. Masterpiece is daarmee een nog serieuzere speler op de verhuurmarkt voor kleding geworden.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.