Het Franse marketingbedrijf Dare.Win nodigt kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek via de populaire game Fortnite.
Volledig scherm
Het Franse marketingbedrijf Dare.Win nodigt kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek via de populaire game Fortnite. © Dare.Win

Solliciteren tijdens een spelletje Fortnite

Een Frans marketingbedrijf heeft een primeur op sollicitatiegebied. Kandidaten komen niet op gesprek, maar worden ondervraagd tijdens een potje van de populaire game Fortnite.

  1. Vivienne vond babywereld ‘truttig en onpraktisch’; nu gebruiken miljoenen baby’s haar fopspeen en S-fles
    PREMIUM
    met video

    Vivienne vond babywereld ‘truttig en onprak­tisch’; nu gebruiken miljoenen baby’s haar fopspeen en S-fles

    De kans is groot dat de fopspeen of het flesje van je baby is ontworpen in Bilthoven. In een bedrijfspand naast het station zetelt Difrax, marktleider op het gebied van babyproducten in ons land. Vivienne van Eijkelenborg nam het bedrijf in 1999 over van haar ouders en zorgde voor een aantal revolutionaire innovaties in de babybranche. In 2016 werd ze gekozen tot Zakenvrouw van het Jaar.
  2. Man ‘kaal’ noemen op werkvloer is volgens Britse rechtbank seksuele intimidatie

    Man ‘kaal’ noemen op werkvloer is volgens Britse rechtbank seksuele intimida­tie

    Een man op de werkvloer uitschelden voor ‘kale’ kan beschouwd worden als seksuele intimidatie. Dat heeft een Britse rechtbank bepaald. Volgens de rechters hebben mannen veel vaker met haarverlies te kampen dan vrouwen, waardoor het een toespeling is op hun geslacht en dus een vorm van discriminatie en seksuele intimidatie. ,,Het kan vergeleken worden met een opmerking over de borstgrootte van een vrouw.”