Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © Getty Images

Werk jij liever thuis omdat je daar productiever bent? ‘Gaat om meer dan je to-dolijst afstrepen’

Een goede verstandhouding met collega’s, leidinggevenden of klanten maakt je werkdag niet alleen plezieriger, maar zorgt er ook voor dat je meer gedaan krijgt. Mirjam Wiersma, auteur van twee boeken over zakelijk flirten, vertelt hoe je jezelf op de kaart zet en mooie relaties opbouwt met anderen. Deze keer: een intern netwerk.

3 reacties

  • W. Kloppenburg

    1 maand geleden
    Er zijn tegenwoordig meer schrijvers, coaches en overige zelfbenoemde deskundigen die je vertellen hoe je moet werken dan dat er nog echte werkers zijn.
  • Bernhard Muts

    1 maand geleden
    Heerlijk, thuis werken! Dicht bij mijn gezin en daar dus aanwezig wanneer nodig! Niet om productiever te zijn, maar wel om flexibeler met mijn tijd om te kunnen gaan!
  • M.G. Blom

    1 maand geleden
    "Thuis kun je veel meer doen, ben je veel productiever" of woorden van die strekking hoor ik veel en - helaas weet ik daar alles van - dat kan je ook de kop kosten. Te lang te véél doen kan een valkuil zijn en meer mensen dan gedacht trappen daar in en beseffen dat te laat, sommigen veel te laat: daar is-ie dan, de burn-out. Doorgedraafd. Doorgedraaid. Velen komen erachter, waaronder ik dus, dat less tóch more blijkt. Zonder collega's om je heen werken is vaak onpractisch en werkt geestdodend.
  1. Wordt de kleine fruitboer bij jou op de hoek ingeruild voor Jumbo? ‘80 uur werken niet meer van deze tijd’
    PREMIUM

    Wordt de kleine fruitboer bij jou op de hoek ingeruild voor Jumbo? ‘80 uur werken niet meer van deze tijd’

    De kleine zelfstandige winkelier verdwijnt uit de binnenstad. Ketens domineren het straatbeeld. Is het voor de slager en de bakker op de hoek nog wel mogelijk om te overleven tussen de Albert Heijns en Jumbo’s van deze wereld? Experts denken van wel, maar dat vraagt om de nodige creativiteit van ondernemers. ,,Je moet stoppen met klagen, want klagen levert geen omzet op.”