Manon Bagijn voor haar tassen- en sieradenwinkel Mevrouw Bagijn in de Lange Hofstraat. Auto's zijn daar nu nog welkom, vanaf 1 april niet meer.
Volledig scherm
PREMIUM
Manon Bagijn voor haar tassen- en sieradenwinkel Mevrouw Bagijn in de Lange Hofstraat. Auto's zijn daar nu nog welkom, vanaf 1 april niet meer. © Maarten Sprangh

Auto’s niet meer welkom in deze toegangsstraat tot centrum Zutphen: ‘Heeft ook een keerzijde’

Uit moeten wijken terwijl je winkelt omdat er plots een auto voorbij komt. Of terwijl je op het terras zit een touringcar vlak langs je tafel zien rijden. Als het aan de gemeente Zutphen ligt is die tijd voorbij. Auto’s zijn vanaf komende maand niet langer welkom in de Lange Hofstraat, de zuidelijke toegang tot de binnenstad.

16 reacties

  • Catharina de Zaayer

    3 maanden geleden
    Zorg eerst eens dat alle stoepen waterpas zijn en dan de voetganger die op rijbanen , want dat is niet alleen in de hofstr , mindervaliden mogen zowiezo door de hele stad met scootmobiel en aanverwante vervoermiddelen +aangepaste fiets etc . Maar deze moeten leren dat 6 km de wettelijk toegestane maximumsnelheid is in wandelgebied. Ik heb een invalide T- rex scooter rijd stapvoets . Wordt ingehaald door electrische fietsen en scootmobielen in de binnenstad door aso invaliden. Doe daar wat aan
  • Pim Willemsen

    3 maanden geleden
    Mevrouw van deze winkel plaatst zelf wel een bloembak en een bord op de stoep, zo dwing je voetgangers de straat op. Oplossing? Stoep breder maken. En ook in het winkelgebied geen borden, kledingrekken in de looprichting zetten!
  • R Peters

    3 maanden geleden
    En wat doen we met de fietsers. Toeristen lopen midden op de weg, dus ga je als fietser wel de kolenstraat in via de Waterstraat, om zo richting de Ijsselkade of 's-Gravenhof te komen. Vooral als je slecht ter been bent en de fiets er nog voor zorgt dat je mobiel blijft.
  • Hilda Krijger

    3 maanden geleden
    Als de Lange Hofstraat dicht gaat vanaf de Kolenstraat dan worden de smalle zijstraatjes (Kuiper-, Bakker-, en Kolenstraat) gebruikt als sluiproute( lees racebaan) en leveren gevaarlijke situaties op want deze straatjes hebben geen stoepen. Dit werd al duidelijk bij de vorige afsluiting dat er veel meer verkeer gebruik maakt van deze straatjes. Stapvoets rijden》》 15 km zou veiliger zijn.
  • hans jansen

    3 maanden geleden
    goed plan Maar de gemeente moet duidelijker maken dat parkeren in de garage acher het station kan en dat betaalbaar maken (weet niet wat de huidige prijzen zijn)