Eén van de gebouwen van het Isendoorn College in Warnsveld.
Volledig scherm
PREMIUM
Eén van de gebouwen van het Isendoorn College in Warnsveld. © archief

Intern rapport over examens: ‘Isendoorn College in Warnsveld bij slechtst scorende scholen van Nederland’

Het slagingspercentage van examenleerlingen van het Isendoorn College in Warnsveld lag afgelopen schooljaar ver onder het landelijk gemiddelde. De middelbare school hoorde zelfs tot de 25 procent slechtst presterende scholen van Nederland. 

4 reacties

  • Robbert Scholten

    2 dagen geleden
    Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat die school het niet goed doet zonder dat je er het fijne van weet,mijn ervaringen zijn dat scholen door de overheid onbarmhartig kapot worden bezuinigd en leer krachten niet meer of moeilijk te krijgen zijn,tien jaar Rutte hebben grote delen van de zorg,onderwijs en politie op dertig jaar achterstand gezet,dus schijnbezuinigingen
  • Zuzanne Buitenhuis

    3 dagen geleden
    Beste Eric, heb je überhaupt een kind op deze school? Nee? Dan ben je wat mij betreft al af. Al anderhalf jaar hebben ze te roeien met de riemen die ze hebben rondom corona en uit eigen ervaring (zoon 4 havo) weet ik dat ze echt alles uit de kast hebben getrokken om leerlingen te ondersteunen. Mijn zoon ondanks dat ie het thuisonderwijs vreselijk eenzaam, vond is nu bezig met extra beta vakken boven op het normale curriculum, omdat hij zich zo ontzettend gesteund voelde door zijn docenten. Hulde
  • Eric Moll

    4 dagen geleden
    Natuurlijk wordt er direct gepoogd af te leiden van wat scholen horen te doen: onderwijzen. En als betoogd wordt dat ook belangrijk is hoe de eindstreep behaald wordt vraag ik me af waarom het met alle versoepelingen dan toch nog niet lukt en de prestatiecurve naar beneden wijst. Misschien dat 'fietsen in een rechte lijn' dan óók maar een examenvak moet worden? Slagingspercentages zijn de énige benchmark om een school op haar functioneren te beoordelen. Al het andere is slap gewauwel.
  • van Wingerden

    4 dagen geleden
    Jammer dat slagingspercentage de enige norm is die belangrijk wordt gevonden in het beoordelen van de school. Lijkt mij een te beperkte norm. Op welke wijze de eindstreep wordt behaald is ook belangrijk. Ook corona verandering, onderwijs op afstand, heeft grote invloed (heeft een ieder beschikken over rustige studieomgeving en goede apparatuur). Misschien heeft deze school wel heel veel aandacht voor leerlingen gehad in die periode en minder op prestaties. Lijkt mij ook belangrijk aspect.

Zutphen