Gorssel, waar de N348 pal langs het  dorp gaat.
Volledig scherm
PREMIUM
Gorssel, waar de N348 pal langs het dorp gaat. © Arjan Gotink

Snelheid omlaag op N348 bij Zutphen: Bedrijvenkring gaat akkoord, met fietstunnel als wisselgeld

Om de N348 tussen Zutphen en Deventer veiliger te maken, ligt er nu een plan dat onder meer de snelheid op de weg omlaag moet. Dat was eerder een heikel punt voor bedrijven in Zutphen waarvan vrachtwagens via deze weg naar de A1 rijden, maar dat bezwaar laten ze nu varen: ,,Ik hoop nu dat dit plan er toch komt. Gas erop’’, zegt Robbert Veenendaal van de Bedrijvenkring Zutphen.

7 reacties

  • c. van Wingerden

    2 maanden geleden
    Leuk dat gekibbel tussen Eric en Robbert.
  • Eric Moll

    2 maanden geleden
    @ Robbert Veenendaal: De snelste weg naar de A-1 loopt via Eefde, Epse. Maar juist dáár pakt géén van de veranderingen/aanpassingen in het wegennet die u noemt. Het treft ook alleen het Zutphense bedrijfsleven, deze inactiviteit. Je kan 8 km. omrijden via de nieuwe brug en dan richting A-1 bij Apeldoorn, of langs Eefde, Epse via dat door de provincie afgewaarderde karrespoor naar oprit A-1 bij Deventer. Da's niet meer van deze tijd. Tot slot: slechts de aanhouder c.q. beste lobbyist wint.
  • robbert veenendaal

    2 maanden geleden
    @ Eric luider? Ten doeschate & van der houwen is lang geleden, net weg toen ik lid werd van vwkz . Tunnelbak dieren, rondweg voorst, rondweg de hoven met spoedig aanpassing rotonde brummen, aanpassing n348 op de A1, rondweg de mars t gaat te langzaam, klopt, maar zutphen is toch echt, binnen de mogelijkheden, beter bereikbaar. Lochem is er in geslaagd de ontsluiting bij Gorssel te verwaarlozen. Gelderland speelt daar ook een rol. Luider is verspilde energie bij geen bestuurlijk gehoor. 2025!
  • Eric Moll

    2 maanden geleden
    @Robbert Veenendaal: Als u als 'spokesman' van de Zutphense bedrijvenkring zich verbaast over de gang van zaken en de vele interim-managers, dan verbaast míj dat u zich niet luider manifesteert. Als Lochem slaagt in de ontsluiting van Lochem, waarom hoor ik dan weinig tot niks over de ontsluiting van Zutphen? We dreigen een uithoek in de Stedendriehoek te worden. Werd in 2014 al gezien door Bernard ten Doeschate (oud-CEO Royal Reesink) en Aart van der Houwen (oud-directeur KvK) bij omroep B-FM.
  • robbert veenendaal

    2 maanden geleden
    @ Eric moll die waarom vraag niet bij mij neerleggen. Mag Gelderland en lochem uitleggen. Ik verbaas me al jaren over de gang van zaken op dit traject. Veel betaalde (interim) managers zien komen en gaan. Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Fietstunnel(s) hadden er allang kunnen liggen. Oversteek quatre brass en ventweg bij sport loods is aangepast. Ging bepaald niet vanzelf. Lochem lijkt vooral druk met ontsluiting van lochem. Rondweg gorssel is van politieke agenda gestreept…Tsja