Drukte op het station in Zwolle bij de trein van een naar Amersfoort, zaterdagmiddag.
Volledig scherm
PREMIUM
Drukte op het station in Zwolle bij de trein van een naar Amersfoort, zaterdagmiddag. © Frans Paalman

Bomvolle treinen tussen Zwolle en Amersfoort: 'Treinen kunnen niet langer’

Het is dit weekeinde enorm druk in de treinen tussen Zwolle en Amersfoort. Vanwege de langdurige problemen tussen Dronten en Lelystad en werkzaamheden op het spoor bij Deventer is dit traject ‘de flessenhals waar alles door moet’. ,,Heel vervelend, maar we doen wat we kunnen’’, zegt NS-woordvoerder Arno Leblanc.

10 reacties

  • Daniel De Boer

    2 weken geleden
    Hilko Rigterink Komt omdat dit een van de slechts ontworpen stations in de moderne tijd is. Totaal niet gebouwd voor de capaciteit die het nodig zou moeten hebben. Vrij ongemakkelijk.
  • Hilko Rigterink

    2 weken geleden
    Wat een onzin allemaal. Dit is AL JAREN een probleem. Pre Covid moest je zelfs in 1e klasse al vechten en duwen en dringen voor een plekje. Vooral 's middag maar ook heel bregelmatig in de ochtend. Dan kwam de IC al bijna geheel vol aan vanuit Groningen en dan succes er nog in te geraken. Ik ben regelmatig in de Sprinter gestapt omdat daar tenminste nog zitplaatsen waren. Dan maar half uur langer overweg. Met mijn rug kan ik niet (zo lang) staan in de IC. Werken in de trein is vaak een illusie.
  • J.C. Maring

    2 weken geleden
    Werkzaamheden bij Deventer uitstellen tot na 3 oktober?
  • evert koekkoek

    2 weken geleden
    Als je het niet meer aan kan, kan je altijd nog besluiten om te gaan staken.
  • Steven Oskam

    2 weken geleden
    Wat de woordvoerder hier vertelt is letterlijk een leugen. De perrons in zowel Zwolle als Amersfoort zijn geschikt voor minimaal 14 bakken (al dan niet meer) en daarvan wordt momenteel meestal slechts de HELFT gebruikt. Het enige excuus daarvoor is "er zijn niet genoeg HC's om aan de normen te voldoen" maar die richtlijn is door NS zelf bedacht.