Terrassen op de Zwolse Melkmarkt. Inzet: burgemeesters Heerts en Snijders.
Volledig scherm
PREMIUM
Terrassen op de Zwolse Melkmarkt. Inzet: burgemeesters Heerts en Snijders. © Frans Paalman, Maarten Sprangh

Burgemeesters Zwolle en Apeldoorn sluiten zich aan bij oproep vier grote steden: heropen de terrassen

De burgemeesters van Zwolle en Apeldoorn scharen zich achter de oproep van de vier grote steden aan het kabinet om horecaterrassen weer toe te staan. Volgens de Zwolse burgemeester Peter Snijders heeft het land ‘een ander repertoire nodig’. ,,Ik ben niet blij met de verwachtingen die door het kabinet zijn gewekt.’’

1 reactie

  • Albert Kolk

    5 maanden geleden
    Burgemeester Heerts is ook echt een horeca-man, de een na de andere vette cafetaria of Kababzaak krijgt hier in Apeldoorn zijn vergunning. Zo ook op winkelcentrum Hart van zuid waar inmiddels de twaalfde vreettent welke is geopend. Ons horecaplein beter te noemen.
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.