Chauffeurs van Keolis kampen niet alleen met bussen die stilvallen op de route, maar ook met gebrekkige verwarming in de bus.
Volledig scherm
PREMIUM
Chauffeurs van Keolis kampen niet alleen met bussen die stilvallen op de route, maar ook met gebrekkige verwarming in de bus. © Herman Stöver

Chauffeurs Keolis eisen via de rechter betere rijtijden en verwarming in de bus

Chauffeurs van busmaatschappij Keolis vallen uit door de hoge werkdruk. Volgens de ondernemingsraad weigert het bedrijf routetijden aan te passen waardoor chauffeurs ‘moeten jakkeren’ om op tijd bij bushaltes te zijn, zo werd betoogd in een kort geding in de Zwolse rechtbank.

4 reacties

  • E. van hengel

    2 maanden geleden
    Vroeger pakte ik nog de bus. Die stopte vlak bij. Nu het is lang lopen en 2x over stappen om bv naar het Gelre te moeten. Geweldig die Keolis bussen!. Nu lekker met de auto is warm en goedkoper en sneller.
  • jeroen van der wal

    2 maanden geleden
    Julius Bruin, die zijn al weg bezuinigd. het zou zo moeten zijn dat ze voor de dienst voorverwarmd zijn door programmering van het systeem. echter werkt dit niet. als de bus dan 30 minuten voor verwarmd word door chauffeurs die in hun vrije tijd dus een half uur eerder komen, is hij 20 graden. op het moment dat de bus begint te rijden tocht en kiert het door alle gaten dat hij op de snelweg in 3 minuten van +20 graden naar 2 graden gaat en dan krijg hij hem niet meer warm die dienst
  • Julius Bruins

    2 maanden geleden
    Hebben ze daar geen wagenparkbeheerder die bij de bussen een half uur voor vertrek de verwarming aan kan zetten, dan staan ze volgens mij nog aan de lader dus zal dat niet al teveel een aanslag op de accu zijn.
  • Martin Schuitert

    2 maanden geleden
    Snap nu waarom deze chauffeurs zich niet aan de snelheid houden in 30 km zone’s 🤦‍♀️