Kantoren aan de Meeuwenlaan. Ook hier moeten woningen komen, net als op de aangrenzende locatie IJsselhallen.
Volledig scherm
PREMIUM
Kantoren aan de Meeuwenlaan. Ook hier moeten woningen komen, net als op de aangrenzende locatie IJsselhallen. © Google Maps (Satelliet)

Honderden woningen verrijzen op plek Wehkampkantoor in Zwolle

Zo’n vijf- à zeshonderd woonruimtes gaan verrijzen op de locatie waar nu nog kantoren staan van Wehkamp en Abbott. De gemeente sprak eerder al de hoop uit om de kantorenstrook te kunnen koppelen aan woningbouw op de plek van de IJsselhallen. Hiermee krijgt de Kamperpoort een flinke facelift.

6 reacties

  • E. Hetebrij

    1 maand geleden
    The sky is the limit but not in my back yard. Er bestaat ook nog zoiets als leefgenot voor de huidige bewoners.
  • E. Hetebrij

    1 maand geleden
    Er is niets mis mee dat de Gemeente hoogbouw wil om het woningtekort terug te dringen. Daar zijn goede locaties genoeg voor aan te wijzen zoals bijv. hier bij Wehkamp, braakliggende terreinen (Toerist, Bierton en IJsselcentrale). Maar niet 4.000 (!) extra woningen in de dichtsbebouwde wijk van Zwolle. Het leefklimaat staat nu al onder druk evenals de verkeersveiligheid met de komst van het Engelenpad. Het paradepaardje van Zwolse (?) stedebouwkundigen houdt geen rekening met de menselijk maat.
  • Robbert Cornelissen

    1 maand geleden
    Hier kunnen toch wel meer woningen? Ideale plek voor wat hoogbouw.
  • Gerrit Snel

    1 maand geleden
    Wat is dat toch met die misplaatste heilig verklaring van de hoogte van de Peperbus? De Peperbus is al niet meer de hoogste van Zwolle en in het verleden had Zwolle zelfs een tijd het hoogste gebouw van NL (Toren Grote Kerk, Grote Markt 117 meter) Als je dan aan historisch besef doet, doe dat dan niet zo selectief! Menselijke maat? Alsof 12 verdiepingen nog wel een menselijke maat is. Mooie ranke hoogbouw biedt juist kansen in de enorme vraag naar woonruimte! The sky is the limit!
  • wilmar derks

    1 maand geleden
    Waarom moet er in Zwolle toch zo dichtbij de snelweg gebouwd worden? Volgende stap is klagen over fijnstof en geluidsoverlast, dan moet de max snelheid op de A28 naar permanent 80 en traject controle.. ik snap het niet.