Railport Brabant in Tilburg, waar zeven keer per week goederentreinen uit de Chinese miljoenenstad Chengdu aankomen.Inzet: wethouder René de Heer
Volledig scherm
PREMIUM
Railport Brabant in Tilburg, waar zeven keer per week goederentreinen uit de Chinese miljoenenstad Chengdu aankomen.Inzet: wethouder René de Heer © ron magielse / pix4profs

Komen de smartphones, koffiebonen en bananen Oost-Nederland straks binnen via station Hessenpoort bij Zwolle?

Minder files op de A28 en provinciale wegen, schoner goederenvervoer én een ‘directe’ verbinding met China. Van een toekomstige railterminal op het Zwolse bedrijventerrein Hessenpoort moet de wijde regio profiteren. ,,Een investering van tientallen, zo niet 100 miljoen euro.’’

2 reacties

  • evert koekkoek

    1 maand geleden
    Zolang China bezig is de wereldeconomie op slinkse wijze te ondermijnen kan je ervan uitgaan dat er voorlopig geen smartphones en andere producten uit China komen. Een goede railverbinding zal daar niets aan veranderen. Een bijkomend probleem is dat deze verbinding over/langs Russisch grondgebied loopt. Je geeft Rusland alle mogelijkheden voor een economische boycot. Een spoorblokkade is zomaar mogelijk. Globalisering?? Ik zou er nog maar eens goed over nadenken.
  • Brian V

    1 maand geleden
    Geen woord over een verbindingsboog tussen de IJssellijn en de railterminal Hessenpoort. Toch maar Lelystad? En weer die Betuwelijn. zucht