Kunstbeurs in het zomermuseum in theater de Spiegel. Bezoekers kijken rond.
Volledig scherm
Kunstbeurs in het zomermuseum in theater de Spiegel. Bezoekers kijken rond. © Pedro Sluiter Foto

Kunstbeurs Zwolle: ‘Waarom hebt u koeienstront gebruikt?’

Het experiment met een tijdelijke zomermuseum in theater de Spiegel nadert zijn einde. Het POP UP museum, met werk van louter Zwolse kunstenaars, is tot 1 september te bezoeken. Tijdens de kunstbeurs, gisteren, konden bezoekers de kunstenaars ontmoeten, kijken en kopen.

  1. Vrouwen lastiggevallen, poep in bosjes, dealers: hekken om ‘drugsbank’ Zwolle moeten overlast stoppen
    PREMIUM
    4

    Vrouwen lastigge­val­len, poep in bosjes, dealers: hekken om ‘drugsbank’ Zwolle moeten overlast stoppen

    Zo’n dertig daklozen, dealers en jongeren zorgen al wekenlang voor enorme overlast bij een bankje langs de stadsgracht in Zwolle, nabij de Sassenpoort. Buurtbewoners vermijden ’s avonds de achteringang van hun huis, kinderen durven niet meer buiten te spelen en een rondje door het park lopen is absoluut geen pretje meer. ,,Vrouwen worden geïntimideerd en vastgepakt, het moet écht stoppen.’’
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.