Afgelopen vrijdag: de onderdoorgang van de Sassenpoort in Zwolle wordt geblokkeerd door deelscooters van Felyx.
Volledig scherm
PREMIUM
Afgelopen vrijdag: de onderdoorgang van de Sassenpoort in Zwolle wordt geblokkeerd door deelscooters van Felyx. © Stichting Exploitatie Sassenpoort

‘Nieuwe’ deelscoo­ters in Zwolle wekken ergernis: ‘Deze lijken nog groter en massaler te zijn’

MET POLLDe 450 nieuwe deelvoertuigen in Zwolle leiden - net als voorheen de 150 deelscooters van Go - tot een klachtenstroom over vervelend of foutgeparkeerde tweewielers. Bij de Sassenpoort is flinke ergernis over scooters die het aangezicht van het monument ontsieren: ‘Ik hou mijn hart vast.’

25 reacties

  • Ton Toon

    6 maanden geleden
    Maak je maar niet al te druk. Want er komt helm plicht aan Dan stort de markt vanzelf in Wie gaat er nu een goed gekeurde helm dragen. Voor die ene keer dat je een scooter huurt. Je draagt toch niet een helm Terwijl er een fiets je voorbij gaat Je kunt dan ook waarschijnlijk een beetje onder de helm doen Maar erg fris is het niet Kun je dan ook nog zien of de helm niet gevallen is Dus al met al De deel scooter heeft zijn langste tijd alweer gehad. En zullen vanzelf weer verdwijnen.
  • Wim Hovestad

    6 maanden geleden
    Ruim 80% van de Zwollenaren vinden de scooters en fietsen ontsierend. Weg met die dingen. Gemeente pas je verordeningen aan. Dit is niet wat in onze stad gewenst is.
  • Alex Quest

    6 maanden geleden
    Waarom geen boetes uitdelen er voor. Op tijdstip registreren want dan krijg je automatisch de boete via de app. Want wie de scooter als laatste gebruikt hebtoet er voorzorgen dat de scooter op een normale manier geparkeerd wordt.
  • Simon van Baitso

    6 maanden geleden
    @W. Westendorp Waar ik woon is een depot in de buurt waar kapotte scooters afgevoerd worden met de schrootwagen. Ze blijven heus niet langer dan een dag ergens achter hoor als ze niet meer in te zetten zijn. Evert Koekoek doet ook een goede suggestie. Deze onzinleenscooters leveren alleen maar ellende op. De tijd zal het leren.
  • Simon van Baitso

    6 maanden geleden
    @Bart Omdat het commerciële bedrijf wat er puur voor de winst is dan gewoon een nieuwe sticker er op plakt en weer verder kunnen met hun zogenaamde 'milieuvriendelijke en duurzame leenscooters'. Als ze kapot zijn lijden ze verlies en is het commercieel niet meer interessant. Zulke bedrijven wil je niet.