Hein van Rietschoten is ‘hoofd maintenance’ binnen Scania en verantwoordelijk voor het onderhoud. In de zomerstop draait zijn team juist overuren.
Volledig scherm
PREMIUM
Hein van Rietschoten is ‘hoofd maintenance’ binnen Scania en verantwoordelijk voor het onderhoud. In de zomerstop draait zijn team juist overuren. © Frans Paalman

Normaal krioelt het bij Scania Zwolle van de werknemers, maar hoe anders is dat nu: 'Gewoon nodig’

Op het drukste moment van de dag lopen er op het Scania-terrein in Zwolle doorgaans zo’n 2400 medewerkers vanuit de hele regio rond. Maar nu de internationale vrachtwagenbouwer zomerstop heeft, zijn dat er nog maar 250. Is zo’n pauze wel van deze tijd? ,,Voor het grote onderhoud hebben we deze periode gewoon nodig.”  

1 reactie

  • Marjan Bos

    2 maanden geleden
    Goed bezig!
  1. Heleen en Milton lopen van Kampen via Zwolle, Dalfsen en Ommen naar Moskou voor documentaire: ‘Langzamer dan langzaam’
    PREMIUM

    Heleen en Milton lopen van Kampen via Zwolle, Dalfsen en Ommen naar Moskou voor documentai­re: ‘Langzamer dan langzaam’

    Moskou zullen ze vermoedelijk nooit bereiken, maar het gaat Zwollenaren Heleen Westerman en Milton Kam als documentairemakers ook vooral om de figuurlijke reis ernaartoe. Langzamer dan langzaam leggen ze in deze regio de lokale bedrijvigheid op de continentale handelsroute op video vast. ‘Van Kampen naar Moskou’, heet hun afleveringenreeks dan ook.