Een volle trein van NS.
Volledig scherm
PREMIUM
Een volle trein van NS. © ANP / ANP

NS gaat treinen tussen Zwolle en Amersfoort verlengen: structureel 35 procent meer zitplaatsen

Spoorvervoerder NS gaat vanaf zondag structureel langere treinen inzetten op het recent veel bekritiseerde traject tussen Zwolle en Amersfoort. Tegelijkertijd verdwijnen hier de extra intercity’s, omdat de Hanzelijn weer in bedrijf gaat.

3 reacties

  • Berjan Visch

    2 maanden geleden
    De NS moet de dubbeldekstreinen weer laten rijden op dit traject. Die reden hier ook voor ze ingewisseld werden voor de kwalitatief uitermate teleurstellende miniatuursprintertjes die er nu rijden.
  • Robbert Scholten

    2 maanden geleden
    Het is idioot dat er eerst jaren van klachten daarvoor nodig waren,misschien wel meer dan veertig jaar en eindeloos staan in de trein met achterlijke excuses,het is goed zo maar rijkelijk laat
  • Hilko Rigterink

    2 maanden geleden
    Dan zijn het er waarschijnlijk nog steeds 20-35% te weinig. Maar beter dan niets.... Volgende noodzakelijke verbetering is om de sprinter van Lelystad, Dronten, Kampen aan te laten sluiten op de intercity. Het kan zo extreem makkelijk. 5 minuten eerder vertrekken uit Lelystad en paar kilometer per uur sneller en je hebt de aansluiting. De trein rijdt op dat traject nergens de maximum snelheid, dus de ruimte is er.
  1. Steenwijker Boys blijft ongeslagen, welkome zege voor DVS’33 en HHC blameert zich op eigen veld
    Liveblog

    Steenwij­ker Boys blijft ongeslagen, welkome zege voor DVS’33 en HHC blameert zich op eigen veld

    Een week voor de kraker tegen AFC kon HHC Hardenberg zich geen misstap veroorloven. Maar de ploeg van trainer Pascal Diender verloor op eigen veld van hekkensluiter OFC. DVS’33 weet daarentegen eindelijk weer wat winnen is, terwijl Berkum en SC Genemuiden elkaar in evenwicht hielden. Steenwijker Boys was een maatje te groot voor Angelslo en is daardoor al twaalf duels ongeslagen in 5G.