Veel boosheid over bekogelen Zwols Intertoys-personeel: ‘Wat een achterlijke idioten’

Medewerkers van het Intertoys-filiaal aan de Melkmarkt in Zwolle krijgen via sociale media massaal steun nadat ze zaterdag zijn belaagd door woedende klanten die hun cadeaukaart niet konden verzilveren. ,,De werknemers zijn hun baan en zekerheid kwijt, dat lijkt me erger dan een zo’n rotbon.’’

Via de Facebook-pagina van de Stentor laat winkelmedewerkster Brenda Sinisa Milenko Zlatan weten geroerd te zijn door al deze digitale harten onder de riem. ,,Heel erg bedankt allemaal voor jullie mooie lieve reactie’s,’’ schrijft ze. En ze spreekt de wens uit dat het vandaag wel lukt om kadobonnen in ontvangst te nemen. Door een storing lukte dat gisteren niet. Dat gaf ergernis onder klanten. De winkel gaat vandaag om 12 uur open. Dat is het laatste moment om bonnen in te leveren.

Op sociale media regent het reacties op het incident van zaterdagmiddag:

Erik Westdijk schrijft: 

,,Gewoon de camerabeelden vrijgeven van de betreffende tokkies. Zulk soort mensen mogen wat mij betreft wel aan de schandpaal. De medewerkers zijn niet de oorzaak van het huidige beleid van de winkels.’’

Robert Mulder: 

,,Dan hebben de mensen hier in Hoogeveen toch meer fatsoen en geduld! Rijen lang en niemand klaagt!’’

Ingeborg Vroklage: 

,,Hoezo zielig. Echt... alsof de medewerkers er wat aan kunnen doen dat het bedrijf failliet is.’’

Chantal Hofstede-Hofstra: 

,,Ga er zelf maar eens staan en krijg dan dezelfde reactie maar eens over je heen, terwijl je er niets aan kan doen.’’

Lindy de Klerk:

 ,,Die medewerkers hebben al zoveel aan hun hoofd, ga niet zo’n egoïstische klootzak uithangen.’’

Martin ten Berge: 

,,Schande. Dan spoor je toch niet. Respect voor de medewerkers die nog moeten werken terwijl ze hun baan kwijt zijn.’’

Annemarieke Dijkstra-Butter: 

,,Wat een achterlijke idioten zeg. Ze mogen blij zijn dat een niet in te wisselen bon hun probleem is, de werknemers zijn hun baan en zekerheid kwijt, dat lijkt me erger dan een zo’n rotbon die niet te verzilveren is.

Alex van Velzen:

,,Meerdere kabinetten neo-liberalisme heeft alleen maar geleid tot egoïsme en zichzelf zo belangrijk vinden dat een ander niet meer telt.’’

Marlie Zweers:

,,Idiote mensen ook. Medewerkers zijn baan kwijt, denk ook eens aan een ander (bekogelen, dan ben je toch niet wijs, voor een kadobon van €20,- zeker).’’

Kelly Janse:

,,Aangifte doen en voor laten komen middels spoedprocedure. Als ze voor een waardebon al zo gek doen is er veel mis in die bovenkamer.’’

Carlijn Spaaij-Wijnberg:

,,Alsof de medewerkers er iets aan kunnen doen... misschien minder via internet kopen...’’

Volledig scherm
Logo van de speelgoedwinkel Intertoys. © ANP

Yvonne Springer:

,,En dat noemt zich volwassen. Ga je kapot schamen. Hoop dat jullie kinderen er niet bij waren, want dan hebt je een goed voorbeeld gegeven.’’

Brigitte Prins-Bergman:

,,Ik hoop dat ze morgen al allemaal sorry tegen het personeel komen zeggen. Ga tekeer bij het hoofdkantoor, op de winkelvloer krijgen ze altijd de volle laag. Denk na!’’

Ook op Twitter zijn mensen niet te spreken over dit gedrag:

Gelukkig is het in Ommen een stuk gezelliger:

In samenwerking met indebuurt Zwolle