Volledig scherm
PREMIUM
Carlijn Postma is eigenaar van het snelgroeiende marketingbedrijf The Post en auteur van Bingemarketing. Zij kopieert als het ware het format van een succesvolle televisieserie waarvan je gemakkelijk een paar afleveringen achter elkaar bekijkt naar de marketingpraktijk. © Foto Frans Paalman

Vergeet ouderwetse reclame, zegt Zwolse specialist. ‘Maak er een spannende tv-serie van’

Vergeet ‘gewone’ reclame. Maak er een steengoede tv-serie van, denk in afleveringen inclusief cliffhangers. Zorg ervoor dat (potentiële) klanten ze állemaal willen zien. Zegt de Zwolse marketingspecialist Carlijn Postma (41). Ze tekende haar ideeën op in een boek dat helemaal in stijl leest als een scenario voor een film. De titel: ‘Bingemarketing’. 

Bij het boek zelf krijg je een zak magnetron-popcorn mee.  Om gelijk te ‘bingen’ en hoofdstuk na hoofdstuk te verslinden. Want dat is ‘bingen’: dat je twee, drie of nog meer afleveringen van een serie achter elkaar kijkt. Zelf  spreekt  Postma van een verfrissende, Hollywoodse kijk op marketing die ondernemers de weg wijst naar  een langetermijnrelatie met klanten. 

  1. Ook Zwolle vraagt op Wereld Prematurendag aandacht voor veel-te-vroeg geboren kinderen

    Ook Zwolle vraagt op Wereld Prematuren­dag aandacht voor veel-te-vroeg geboren kinderen

    Volgens de weersvoorspellingen pakken donkere wolken zich zondag 17 november samen boven Zwolle, maar de gemeente Zwolle en het Isala zullen deze sombere dag toch van kleur voorzien. Op die dag kleuren de Sassenpoort en het Isala-logo bij het kruispunt aan de Ceintuurbaan en bij de hoofdingang namelijk paars, de kleur van de Wereld Prematurendag. Dit om aandacht te vragen voor veel-te-vroeg geboren kinderen.

In samenwerking met indebuurt Zwolle