Volledig scherm
PREMIUM
De commercial met Zwollenaar Sticks voor verzekeringsmaatschappij a.s.r. heeft de Loden Leeuw gewonnen voor meest irritante reclame van het jaar. © ster

Zwollenaar Sticks heeft ‘niet echt een gevoel’ bij winst Loden Leeuw voor meest irritante reclame

videoMonotoon, noemen de kijkers van Radar de commercial met rapper Sticks voor verzekeraar a.s.r. De spot heeft de Loden Leeuw gewonnen, de prijs voor de meest irritante reclame van het jaar. Een ander kritiekpunt van de kijkers: ‘we snappen niet wat a.s.r. met de reclame bedoelt'. ,,Daar snap ik dan weer niets van", zegt Zwollenaar Sticks. Hij haalt zijn schouders op over de 'winst’ en de kritiek. ,,Typisch Nederlands, een prijs voor het irritantste filmpje. Ik heb er niet echt een gevoel bij.”

Alweer een prijs, nadat je vorige week werd onderscheiden met de erepenning van de gemeente Zwolle.

,,Ja joh. Ik hark ze binnen, die onderscheidingen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die Loden Leeuw echt een ding is. Een soort internetonderscheiding, dacht ik. Maar het was gisteren dus gewoon op tv, joh. De prijs is gewonnen door a.s.r. en het reclamebureau. Maar ja, ik heb toch zelf de teksten geschreven en er hard aan meegewerkt. Dus ik eis 'm ook een beetje op.”

In samenwerking met indebuurt Zwolle